معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره ‌اینکه ۴۸ واحد تولیدی و اقتصادی استان در تملک بانک‌ها قرار دارند، گفت: انتظار داریم در سال جهش تولید، این واحدها از تملک بانک‌ها خارج شوند.
کد خبر: ۸۹۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ 12 September 2020

سیدحسن قاضی عسگر در جلسه احیا بنگاه‌های اقتصادی در استانداری با اشاره به ضرورت راه‌اندازی واحدهای راکد و تعطیل افزود: باید این واحدها هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند و به چرخه تولید بازگردند.

وی ادامه داد: ۱۷ واحد تولیدی غیرفعال استان در تملک بانک ملی، ۱۷ واحد در تملک بانک کشاورزی، هشت واحد در تملک بانک صنعت و معدن، سه واحد در تملک بانک صادرات، ۲ واحد در تملک بانک توسعه تعاون و یک واحد تولیدی غیرفعال نیز در تملک بانک تجارت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: تلاش داریم تا این واحدها را با توجه به دستورالعملی که در این زمینه ابلاغ شده است به مالکانشان بازگردانیم تا دوباره احیا و به چرخه فعالیت تولیدی بازگردند.

وی با بیان‌اینکه باید با همفکری با مسوولان بانک‌ها، راهکارهایی در زمینه بازگشت این واحدها به چرخه تولید اندیشیده شود، اضافه کرد: تملک واحدهای اقتصادی در دست بانک‌ها مانع از تحرک و بازگشت آنان به تولید شده و نیاز است این رویه تغییر کند.

قاضی عسگر خاطرنشان کرد: مشکل تولیدکنندگان را باید بصورت تخصصی و با کمک پیشکسوتان این عرصه برطرف کرد.

وی با بیان اینکه خانه صنعت و معدن استان اصفهان طرح جدیدی در راستای تعیین تکلیف واحدهای راکد طراحی کرده است، اظهار داشت: تعداد واحدهای راکد و غیرفعال استان با استفاده از این طرح از یکهزار و ۱۷۷ واحد به حدود ۴۰۰ واحد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار