کد خبر: ۸۹۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 13 September 2020

 

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اعلام جایگاه سومی گیلان در عرصه تولید زیتون در کشور گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۵۰ تن زیتون باارزش اقتصادی هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال برداشت‌شده که قطعاً این آمار در سال جدید افزایش پیدا می‌کند.

فعالیت ۱۰ کارخانه روغن‌کشی زیتون در گیلان/تولید ۱۷ هزار تن زیتون در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی پارسا فر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان باغات زیتون در استان گیلان اظهار کرد: در استان گیلان ۹ هزار و ۱۵۰ هکتار باغ زیتون در شهرستان رودبار وجود دارد که هشت هزار و ۵۶۸ هکتار آن محصول زیتون تولید می‌کنند.

وی با تأکید بر اشتغال‌زا بودن تولید زیتون در استان گیلان گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۵۰ تن زیتون باارزش اقتصادی یک‌هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال برداشت‌شده که قطعاً این آمار در سال جدید افزایش پیدا می‌کند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گیلان یکی‌ از اهداف ‌‌جهاد کشاورزی را خودکفایی در عرصه تولید روغن‌زیتون دانست و تصریح کرد: زیتون دارای فراورده‌های دیگری ازجمله روغن نیز می‌باشد که بسیار برای سلامتی انسان مفید است لذا اگر برداشت این محصول به‌صورت روغنی صورت انجام شود در آینده‌ای نزدیک در حوزه تولید روغن به خودکفایی خواهیم رسید.

پارسافر با اعلام جایگاه سومی گیلان در عرصه تولید زیتون در کشور بیان کرد: در گیلان ۲۱ هزار بهره‌بردار زیتون وجود دارد که این امر سبب شد گیلان و‌ رودبار به سومین قطب تولید زیتون در کشور تبدیل شوند.

وی با اذعان به اینکه گیلان دارای امکانات خوبی در روغن‌کشی و بسته‌بندی زیتون است، تصریح کرد: در گیلان و با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۰ کارخانه روغن‌کشی با ظرفیت تولید ۴۲ هزار تن و همچنین ۱۰۰ واحد کارگاه فناوری بسته‌بندی زیتون با ظرفیت ۱۲ هزار تن مشغول به فعالیت هستند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان گیلان همچنین به‌ توسعه باغات زیتون تأکید کرد و گفت: این طرح توسعه شامل هرس، جوان‌سازی، تغذیه و پیوند است که با این شیوه باغات اصلاح و جوان‌سازی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار