طرح کوچ یا کنترل وزن و چاقی دانش آموزان از اول مهر در مدارس استان اصفهان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳ 13 September 2020

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه این برنامه برای معلمان ورزش و مراقبان سلامت مدارس در راستای حفظ سلامت و کنترل چاقی دانش‌آموزان طراحی شده گفت: در این طرح دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق شناسایی و اقدامات لازم برای کاهش وزن آن‌ها صورت می‌گیرد.
عبدالرضا رئیسی با بیان اینکه وزن و قد تمام دانش‌آموزان از پایه اول تا دوازدهم در سامانه سناد ثبت می‌شود گفت: شاخص توده بدنی (bmi) آن‌ها مشخص می‌کند که وضعیت بدنی شان چگونه است.
وی با اشاره به اینکه در صورتی که مدارس به صورت حضوری باشد اندازه‌گیری قد و وزن دانش‌آموزان در مدرسه انجام و نتیجه در سناد ثبت می‌شود گفت: در صورت بالا بودن bmi دانش‌آموزی وضع وی پیگیری و رژیم غذایی سالم و کم چرب در کنار ورزش به دانش آموز داده می‌شود.
رئیسی با بیان اینکه اگر آموزش غیرحضوری باشد باز هم کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در دستور کار است افزود: در این شرایط خانواده‌ها موظف به اعلام قد و وزن دانش‌آموزان به مدرسه هستند تا bmi آنان در سامانه سناد ثبت و نتیجه اعلام شود.
وی گفت: ثبت اطلاعات قد و وزن دانش‌آموزان از ابتدای مهر آغاز می‌شود و تا ۱۵ آبان تمامی اطلاعات باید در سامانه سناد به ثبت رسیده باشد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: به دانش آموزانی که کاهش وزن داشتند در هفته سلامت در یک برنامه جشن جوایزی اهدا می‌شود.
Bmi محاسبه توده بدنی بر اساس قد و وزن است.
bmi زیر ۲۰ لاغر، بین ۲۰ تا ۲۵ متناسب، ۲۵ تا ۳۰ دارای اضافه وزن و بالای ۳۰ چاق محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار