عزیز رحیمی افزود: متوسط برداشت زیتون در باغات شهرستان حدود سه تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۵۰ تن زیتون تولید شود.
کد خبر: ۸۹۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 14 September 2020

تابناک فارس به ئقل ز صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت زیتون کنسروی از ۱۵۰ هکتار باغ بارور زیتون در این شهرستان آغاز شده است و تا اواسط آذرماه ادامه دارد.
عزیز رحیمی افزود: متوسط برداشت زیتون در باغات شهرستان حدود سه تن در هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۵۰ تن زیتون تولید شود.
وی با بیان اینکه برداشت زیتون روغنی در اواخر آبان و اوایل آذر ماه انجام می‌شود، افزود: باتوجه به اقتصادی بودن روغن حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد زیتون تولیدی به صورت روغنی و مابقی به صورت کنسروی برداشت می‌شود.
به گفته رحیمی، در راستای افزایش سطوح زیر کشت باغ‌های زیتون و افزایش تولید به متقاضیان احداث باغ زیتون یارانه نهال پرداخت می‌شود.
وی افزود: عمده زیتون تولیدی در شهرستان در مکان‌های فرآوری محلی فرآوری می‌شود و بخشی هم به کارخانه‌های روغن گیری در شهرستان‌های کوار و شیراز ارسال می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: بهره گیری از ارقام پربازده و مدیریت به زراعی و به باغی مانند بهبود تغذیه، هرس و آبیاری مناسب در افزایش عملکرد زیتون نقش دارد.
ارقام تخم کبکی، زرد زیتون، شنگه، دزفولی، کنسواریا و فیشومی از مهمترین ارقام زیتون موجود در شهرستان مرودشت است.

برچسب ها: برداشت ، زیتون ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار