مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: شبکه‌های آب و فاضلاب هیچ تهدیدی برای بافت تاریخی و فرهنگی اصفهان بویژه میدان نقش‌جهان ندارد.
کد خبر: ۸۹۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱ 14 September 2020

هاشم امینی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در سال‌های اخیر برای رفع تهدید احتمالی زیرساخت‌های آب و فاضلاب برای میراث فرهنگی اصفهان افزود: مشکل یکی دو نقطه در پشت مسجد امام در میدان نقش جهان که مشکل دفع فاضلاب داشت با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان حل شده است.

وی با اشاره به انجام بازدیدهای میدانی از بافت تاریخی و گردشگری این خطه ادامه داد: حذف ۲ شبکه فاضلاب دیگر در اطراف این میدان تاریخی سبب بالا رفتن ضریب امنیت این باقت تاریخی و جلوگیری از آسیب احتمالی به علت نشت آب و فاضلاب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان اضافه کرد: این نهاد آماده است هر زمان و در هر مکانی که شبکه‌های آب و فاضلاب تهدیدی احتمالی برای آثار باستانی و میراث فرهنگی داشته باشد با پذیرش مسئولیت اجتماعی برای حل مشکل وارد عمل شود.

امینی با تاکید بر حفظ آثار تاریخی و ملی خاطرنشان کرد:: بخشی از شبکه‌های فاضلاب زیر بازار قیصریه، نواحی پشت مسجد شیخ لطف الله و مسجد جامع بررسی و آزمایش‌های مربوطه و ویدئومتری در عمق هفت متری انجام شد و مشاهده کردیم که هیچگونه رطوبتی از این شبکه‌ها به پی این آثار تاریخی نمی‌رسد و خطری از این حیث آنها را تهدید نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی شبکه‌های آب که در اطراف بافت فرهنگی و تاریخی اصفهان بویژه میدان نقش جهان احتمال داشت سبب آسیب شود نیز با تفاهمنامه با سازمان میراث فرهنگی اصلاح شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار