در دیدار امام جمعه اصفهان با مدیران مجری طرح‌های زیربنایی استان مطرح شد؛
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حوزه راهسازی گفت: تکمیل پروژه‌های زیرساختی کشور باید در دستور کار قرار گیرد و بودجه‌های مناسب به این پروژه‌ها تخصیص یابد.
کد خبر: ۸۹۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱ 15 September 2020

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از مدیران مجری طرح های زیربنایی استان اصفهان در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون پروژه‌های متعدد و بزرگی در حوزه راه انجام شده است.
وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های کلان به دلیل کمبود بودجه دولتی معطل مانده است، گفت: دولت می‌تواند از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی در سراسر کشور استفاده کند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: لازم است به اجرای پروژه‌ها سرعت داده شود تا بتوان تا پایان دولت فعلی پروژه‌های ناقص را تکمیل کرده و به مرحله بهره‌برداری رساند تا مردم از آن استفاده کنند.
وی عنوان کرد: دولت در اجرای این پروژه‌ها باید مشارکت بخش خصوصی را بپذیرد و با وضع سیاست‌های صحیح از سرمایه‌گذاران حمایت کند چراکه در حقیقت این سرمایه‌گذاران هستند که با سرمایه‌های گذاری خود به دولت کمک می‌کنند اما متأسفانه با برخی از این سرمایه‌گذاران بی‌مهری می‌شود.
امام جمعه اصفهان یادآور شد: خدمت به خلق خدا و مردم در دین اسلام بسیار سفارش شده است بنابراین از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنید.
پیگیری تکمیل پروژه‌های زیرساختی استان اصفهان
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: کارگروه پیگیری پروژه‌های زیرساختی استان اصفهان زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است که پروژه‌های زیرساختی اصفهان را پیگیری می‌کند تا موانع موجود را بررسی و برطرف کند؛ متأسفانه برخی از پروژه‌ها سال‌ها معطل مانده و ما به دستور وزیر راه و شهرسازی وظیفه داریم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.
دکتر علیرضا صلواتی افزود: قطار سریع‌السیر تهران، قم، اصفهان و آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان به عنوان کریدر شمال جنوب کشور در حال پیگیری است و موانع اجرای آن برطرف شده است.
وی گفت: راه‌آهن اصفهان به سمت شهرکرد و اهواز یکی از پروژه‌های پیشنهادی است، همچنین شبکه‌ای از آزادراه‌ها از مرکز کشور به سایر شهرها در نظر گرفته شده است تا بحث ترانزیت کالا و مسافر با سهولت بیشتری انجام شود که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به آزادراه اصفهان، شیراز، بوشهر و آزادراه اصفهان، نائین، یزد، کرمان و زاهدان اشاره کرد.
صلواتی عنوان کرد: فنّاوری ساخت راه‌آهن در کشور قدیمی است و باید پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان تهران با مشارکت چینی‌ها اجرا شود تا فنّاوری آن انتقال یابد.
وی گفت: شبکه ریلی استان اصفهان در حال پیگیری است و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است تا از ظرفیت متروی اصفهان برای پروژه قطار سریع‌السیر استفاده شود و دسترسی مناسبی به مردم شرق اصفهان داده می‌شود.
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان اضافه کرد: دغدغه ما تکمیل پروژه‌های مهم و زیرساختی استان بوده و تلاش می‌کنیم که در این حوزه اتفاقاتی بزرگ رقم بزنیم.
صلواتی از جهش بزرگ در حوزه حمل و نقلی مرکز ایران خبر داد و گفت: با تکمیل پروژه‌های آزادراه شرق اصفهان، جهش بزرگ در حوزه حمل و نقلی مرکز ایران اتفاق خواهد افتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار