مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: توجه به الگوهای سازگاری با کم آبی در بخش‌های آشامیدنی و بهداشت، کشاورزی، صنعت و کشاورزی در مناطق مرکزی ایران بویژه در این استان ضروری است.
کد خبر: ۹۰۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷ 17 September 2020

مسعود میرمحمدصادقی افزود: تمامی مصرف کنندگان منابع آبی در بخش‌های مختلف در مرکز کشورمان و بویژه در استان اصفهان باید بپذیرند که در مناطق خشک و نیمه خشک هستیم و انطباق مصرف با الگوهای مصرف بهینه و سازگاری با کم آبی باید بطور جدی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی و کمبود آب همواره مورد تایید مسئولان ملی و استانی بوده است، ادامه داد: تشکیل ستاد سازگاری با کم آبی در کشور و متناظر با آن کارگروه سازگاری با کم آبی در اصفهان نشان از اهمیت توجه به کاهش شدید منابع آبی دارد که در صورت رعایت نکردن موارد پیشگیرانه در آینده نزدیک همه ما را با مشکل رو به رو خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: بر همین اساس در کارگروه سازگاری با کم آبی اصفهان در ۳۵ سرفصل و بخش اصلی، تمامی نکات لازم مرتبط با سازگاری با کم آبی تهیه و تدوین شده که رعایت آنها از سوی تمامی بهره برداران تا حد زیادی از بار مشکلات موجود می‌کاهد.

میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی و مصرف مطابق با الگوهای سازگاری با کم آبی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه چارچوب‌هایی را مطرح می‌کند که نتیجه رعایت آن توزیع عادلانه مایه حیات و بهره گیری تمامی ذینفعان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجرای این الگو و بهره گیری از طرح‌های انتقال آب به حوضه آبریز زاینده‌رود سبب به حداقل رسیدن مشکلات خواهد شد، گفت: بنابراین نه الگوی صحیح مصرف و نه اجرای طرح‌های انتقال آب به تنهایی گره‌گشای کمبودها و چالش‌ها در مناطق مرکزی ایران و بخصوص اصفهان نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود یکی از تبعات توجه نکردن به کاهش منابع آبی را فرونشست زمین برشمرد و تصریح کرد: استان اصفهان از این حیث چهارمین رده در کشور را به خود اختصاص داده است.

میرمحمدصادقی اظهارداشت: مصرف بی رویه و بدون حساب و کتاب از منابع آبی بویژه افت سفره‌های زیرزمینی سبب شده ۲۷ دشت در دسته بندی ممنوعه از حیث فرونشست زمین قرار بگیرند و تنها هشت دشت که بیشتر در مناطق بیابانی مستقرند وضعیت عادی‌تری داشته باشند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار