معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: توسعه روابط با کشورهای عضو اکو می تواند گردشگری فرهنگی را در اصفهان رونق بخشد.
کد خبر: ۹۰۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ 18 September 2020

سید حسن قاضی عسگر  با اشاره به توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای عضو اکو اظهار داشت: با حضور رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در ایران و استقبال وی از توسعه روابط کشورهای اکو به ویژه تاجیکستان، گردشگری فرهنگی در اصفهان توسعه می‌یابد.

وی افزود: مقرر شد نخستین شماره نشریه تخصصی فرهنگی اکو هریتیج به معرفی اصفهان بپردازد که ازنظر فرهنگی مهم است و با توزیع این نشریه در کشورهای عضو اکو اصفهان بیش از پیش معرفی می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان اشاره‌ای هم به برگزاری نخستین جلسه اصفهان و اکو در پایتخت هم گریزی زد و افزود: در این جلسه کمیته‌های مشترک اعم از گردشگری فرهنگی، گردشگری سلامت، فرش دستباف و گردشگری هنری و تاریخی تشکیل و برنامه‌هایی در شورای عالی اصفهان و اکو مصوب شد.

وی افزود: مقررشد جلسات شورای عالی اصفهان و اکو به صورت ماهانه برگزار شود و هیأت ایرانی متشکل از بخش خصوصی به پایتخت تاجیکستان سفر کنند و تورهای گردشگری مستقیم ایران-دوشنبه برقرار شود و پیمان گردشگری اصفهان با ده شهر تاریخی کشورهای عضو اکو تهیه و در آینده نزدیک امضا شود.

راه اندازی خانه دوستی اصفهان با کشورهای عضو اکو

قاضی عسگر با اشاره به اینکه خانه دوستی اصفهان با کشورهای عضو اکو در اصفهان راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: نمایشگاه دائمی صنایع دستی کشورهای عضو اکو در اصفهان افتتاح می‌شود و همچنین فروشگاه صنایع دستی ایرانی هم در شهر دوشنبه دایر خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرداری اصفهان هم دفتر همکاری کشورهای اکو با اصفهان را دایر می‌کند و شبهای فرهنگی اصفهان با مؤسسه فرهنگی اکو با همکاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی در اصفهان

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی در اصفهان گفت: یکی از راه‌های بازاریابی و فروش صنایع دستی در نمایشگاه‌ها رقم می‌خورد. همچنین نمایشگاه دائمی هنر و فرش شرقی در ۱۰ کشور عضو اکو با همکاری مدیر ملی فرش و شهرداری اصفهان برگزار شود.

وی افزود: «جشن نوروز بی مرز» عنوان برنامه‌ای است که با کشورهای عضو اکو در نوروز ۱۴۰۰ در چهلستون اصفهان برگزار می‌شود. کنسرت موسیقی آنلاین هم در سیتی سنتر اصفهان هم با همکاری شهرداری اصفهان و کشورهای عضو اکو در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

قاضی عسگر اهمیت توسعه روابط با کشورهای عضو اکو را در رونق دوباره صنعت گردشگری اصفهان مهم ارزیابی کرد و گفت: توسعه روابط با کشورهای عضو اکو بیشتر با محوریت گردشگری فرهنگی است تا تحرکی در این صنعت متضرر از شیوع کرونا ایجاد شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار