مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه باغ پرندگان قم خبر داد و گفت: امیدواریم این پروژه تا یک ماه آینده مورد بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۹۰۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 19 September 2020

به گزارش تابناک قم، مسعود بخشی اظهار داشت: پروژه باغ پرندگان قم با وسعت 13 هکتار بعد از تهران تقریباً بزرگ‌ترین باغ پرندگان کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم عنوان کرد: تمام مراحل طراحی و مطالعاتی این کار در مجموعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم انجام ‌شده و بعد از پیگیری مراحل اجرایی شاهد پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد پروژه هستیم و امیدواریم تا یک ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان تهیه گونه‌های مختلف و متعدد جانوری در بخش پرندگان توسط بهره‌بردار و سرمایه‌گذار پروژه در فاز یک گفت: این پروژه از مختصات و مشخصات خاصی برخوردار است، برکه آب، آبشارهای مصنوعی، فضای کلینیک به‌منظور فضای تامین سلامت پرندگان، انبار دان پرندگان و همه ملزوماتی که برای پرندگان نیاز بوده در این باغ مورد طراحی قرار گرفته است.

بخشی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این باغ یک فضای مناسب در کلان‌شهر قم  ایجاد می‌شود ابراز کرد: احداث باغ پرندگان برای نخستین بار در قم، جذابیتی برای مجموعه شهر به‌حساب می‌آید از این حیث که زائران بارگاه ملکوتی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران مقدس در کنار زیارتشان می‌توانند با این محیط آشنا شوند، همچنین همشهریان قمی و فرزندانشان می‌توانند با مجموعه گونه‌های جانوری و زیست پرندگان آشنا شده و یک اوقات فراغت سالم را داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار