وضع ابتلا کرونا در استان‌های اصفهان، تهران، قم و آذربایجان شرقی به شدت نگران کننده است.
کد خبر: ۹۰۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ 19 September 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص مباحث و نتایج نشست گفت: بررسی‌ها در این استان‌ها و دیگر نقاط کشور نشان می‌دهد رشد صعودی مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ و میر‌های ناشی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۸۲ به ۶۲ درصد است.
طاهره چنگیز افزود: هم اکنون در مقایسه با ماه‌های ابتدای شیوع کرونا، شاهدعادی شدن رفتار‌ها و بی توجهی مراعات مردم به رعایت فاصله گذاری‌ها و زدن ماسک هستیم، در هر استانی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بهتر صورت گرفته نتیجه اش آمار کمتر ابتلا مردم به کرونا و به دنبالش کاهش مرگ و میر کرونایی هاست.
وی گفت : هم اکنون شاهد افزایش ابتلا افراد به کرونا در کسانی هستیم که قبلاً هم به این بیماری مبتلا شده اند از جمله در استان قم و این موضوع در نتایج تحقیقات واکس کرونا هم تأثیر داشته است.
طاهره چنگیز افزود : امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که موضوع برخورد و مجازات با کسانیکه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با هماهنگی با سیستم قضائی با جدیت بیشتری دنبال شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد: همچنین برگزاری راهپیمایی محلی اربعین در کشور بویژه استان‌های پرخطر کرونا از جمله اصفهان ممنوع است.
وی با اشاره به افزایش بیماری تنفسی و آنفولانزا در فصل پاییز، بر ضرورت جدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری، زدن ماسک و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها به عنوان یک عادت معمول زندگی تا ریشه کن شدن کرونا تأکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  به سوء برداشت‌های مصاحبه کلیدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در فضای مجازی هم اشاره‌ای داشت و گفت: آمار ارائه شده دقیق است و نگفته ایم که این آمار ناشی از بازگشایی مدارس است بلکه تأکید بر خودداری از حضور در مدرسه دانش آموزان و معلمان مبتلا و دانش آموز و کادر مدرسه ای که در خانواده هایشان دست کم یک نفر مبتلا به کروناست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود:در مصاحبه تأکید ما بر احتمال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در مدارس در استان پرخطر کرونایی اصفهان بود و اینکه آموزش غیرحضوری برحصوری ترجیح داده شود مگر در مناطقی از استان که دانش آموزان در خصوص آموزش غیرحضوری مشکل دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار