کد خبر: ۹۰۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 20 September 2020

 

نصب گلدسته های حرم امامزادگان آستارا در هفته وقف

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در سفر خود به بندر مرزی آستارا از عملیات بازسازی بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم (ع) و قاسم (ع) این شهرستان بازدید کرد.

آیت الله رسول فلاحتی در جریان سفر به شهرستان مرزی بندر آستارا، از روند بازسازی ساختمان حرم و حسینیه امامزادگان حضرت ابراهیم (ع) و قاسم (ع) بازدید و اظهار کرد: طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در عملیات بازسازی این حرم مطهر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آستارا بارها مورد هجوم تزارها قرار گرفته است و حکومت ۷۴ ساله کمونیست ها، نتوانست معنویات و باورهای دینی را از مردم این خطه بگیرد، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا بنای این حرم در اسرع وقت تکمیل شود.

آیت الله رسول فلاحتی با تأکید بر اینکه مسئولان شهرستان باید همت کنند تا این کار مبارک به سرانجام برسد، افزود: هر قدر می توانیم باید برای آبادی این اماکن تلاش کنیم تا در شأن نوادگان ائمه ساخته و محیطی معنوی و جذاب برای زائرین شود.

اشتغال 63 نفر در واحدهای تجاری امامزادگان آستارا

جمشید مهدوی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا در جریان این بازدید، اظهار کرد: با استفاده از کمک 20 میلیارد ریالی خیرین و وام 15 میلیارد ریالی بدون بهره سازمان اوقاف در سال اخیر، زائرسرای امامزادگان به مساحت ۱۰۴۰ مترمربع و واحدهای تجاری به تعداد ۲۲ واحد تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با تکمیل این واحدها، برای  ۶۳ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است و در ساختمان حرم هم تا یک ماه آینده و همزمان با هفته وقف، دو گلدسته به ارزش 2 میلیارد ریال نصب می گردد.

وی اضافه کرد: با قرارداد منعقده، آینه کاری و کاشی کاری داخل حرم تا هشت ماه آینده به اتمام می رسد و سربندی حسینیه به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع نیز تا آذرماه سالجاری تکمیل می شود.

مهدوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای امسال در چندین بخش اعم از ساخت گلدسته های حرم، آینه کاری و کاشیکاری داخل حرم، سربندی و ساخت گنبد حسینیه متولیان امر زیر نظر اداره اوقاف شهرستان در حال فعالیت عمرانی می باشند، تصریح کرد: در روزهای اخیر و با توجه به حمایت های خیرین، عملیات عمرانی سرعت بیشتری داشته است.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
چه کار مهمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار