سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین:
به گفته سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین، اول مهرماه امسال کرایه اتوبوس‌های این شهر به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز سرباز، بازگشایی نمادین مدارس و روز جهانی بدون خودرو، رایگان است.
کد خبر: ۹۰۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 20 September 2020

کرایه اتوبوس‌های قزوین اول مهر رایگان است

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: اول مهرماه امسال کرایه ناوگان فعال اتوبوسرانی این شهر به مناسبت گرامیداشت یکم مهرماه روز سرباز و هفته دفاع مقدس، بازگشایی نمادین مدارس و روز جهانی بدون خودرو رایگان است.
او افزود: در سال جاری ۲۲ سپتامبر، روز جهانی بدون خودرو با یکم مهرماه مقارن شده است که در این روز مردم به خودداری از استفاده خودروی شخصی و همچنین به‌کارگیری سایر روش‌های حمل‌ونقل همچون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ناوگان حمل‌ونقل عمومی فراخوانده می‌شوند.
این مسئول ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا تاکید اصلی بر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است؛ اما به منظور تسهیل در جابه‌جایی و رفاه حال دانش‌آموزان و خانواده‌ها، سربازان و سایر شهروندان زمینه استفاده رایگان آنان از اتوبوس در روز یکم مهرماه فراهم شده و به منظور حفظ سلامت مسافران، ضدعفونی ناوگان به صورت مستمر و کامل ۲ بار در روز انجام می‌شود.
زرآبادی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی و تلاش همگانی برای خودداری از استفاده خودروی شخصی تصریح کرد: در این روز شهروندان می‌توانند خریدهای کوچک روزمره را بدون خودرو و با استفاده از چرخ دستی، دوچرخه و... انجام دهند‌.
او خاطرنشان کرد: مسلما اهمیت کاهش استفاده از خودروی شخصی مختص روز جهانی بدون خودرو نیست؛ بلکه برای داشتن شهری پاک، آرام، ایمن و سالم می‌توان در تمام ایام سال در راستای رسیدن به این هدف و همچنین تبدیل پیاده‌روی و دوچرخه سواری به شیوه‌هایی رایج در زمینه حمل‌ونقل گام برداشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار