غلامرضا پناه گفت: منطقه آزاد چابهار یکی از ۵ کریدور شناخته شده جهانی و به عنوان یک شاهراه به شمار می رود. ...
کد خبر: ۹۰۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 21 September 2020
غلامرضا پناه گفت: منطقه آزاد چابهار یکی از ۵ کریدور شناخته شده جهانی و به عنوان یک شاهراه به شمار می رود.

غلامرضا پناه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار گفتچابهار یک شاهراه جهانی است.

غلامرضا پناه افزود: منطقه آزاد چابهار یکی از ۵ کریدور شناخته شده جهانی است و جزو ۳ کریدور استراتژیک جهانی محسوب می  شود.

وی ادامه داد: این منطقه دارای یک ظرفیت ترانزیتی کلیدی است و هر کشوری که بخواهد از این ظرفیت در جهت توسعه چابهار و برای خود استفاده کند ما زمینه و بستر آن را فراهم می‌کنیم.

پناه افزود: چابهار به عنوان شاهراهی حیاتی و استراتژیک و به عنوان جایگاهی که می‌تواند کشور‌هایی که با آب‌های آزاد ارتباط ندارند را مرتبط کند از پتانسیل قوی در اقتصاد ایران برخوردار است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از چابهار و سرمایه گذاری در آن به هیچ عنوان در انحصار یک کشور نیست، گفت: ما همانطور که با هندی‌ها قرارداد همکاری داریم با چینی‌ها نیز تفاهم نامه‌ای در زمینه ایجاد یک پارک پتروشیمی بزرگ در حوزه‌های مختلف داریم و مُصر هستیم تا این تفاهم نامه اجرایی و نهایی شود.

وی خاطرنشان کرد: ما این آمادگی را داریم تا از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر کشوری مانند هند، چین و یا حتی ژاپن در جهت بهره وری و توسعه استفاده و نقش خود را در تعاملات با کشور‌ها ایفا کنیم.

پناه گفت: امروز چابهار در تبادلات تجاری روسیه و کشور‌های جی‌سی‌سی (شورای همکاری خلیج فارس) و حاشیه اقیانوس هند و حتی اروپای غربی نقش ایفا کند و لازمه این‌ها آماده شدن زیر ساخت‌ها برای فعالیت‌های بیشتر است.

 

شعارسال،

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار