معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اتمام کار برداشت گندم در مزارع استان با تولید بیش از ۸۷۰ هزارتن محصول خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 22 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر سید افشین صفوی  با اشاره به افزایش بیش از 40 هزار تنی تولید گندم در استان، گفت: امسال 870 هزار و 30 تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد، که نسبت به سال گذشته با تولید 830 هزار، رشد داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه قابل قبول استان کرمانشاه در تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک، گفت: استان کرمانشاه پنجمین استان تولید کننده گندم در کشور است.

صفوی با بیان اینکه در همه شهرستانهای استان تولید گندم داریم، اضافه کرد: بیشترین گندم تولیدی در استان کرمانشاه مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

صفوی با بیان اینکه امسال بیش از 392 هزارهکتار اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته بود، گفت: بیش از 301 هزار هکتار از مزارع گندم استان به کشت دیم و 91 هزار هکتار دیگر به کشت آبی گندم اختصاص داشت.

وی اضافه کرد: امسال متوسط عملکرد گندم آبی در مزارع استان کرمانشاه 5100 کیلوگرم در هکتار و در مزارع دیم 1341 کیلوگرم در هکتار بود.

به گفته‌ صفوی برداشت گندم در مزارع مناطق گرمسیر استان کرمانشاه از اوایل خرداد شروع شد و تاکنون در مناطق سردسیر استان ادامه داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار