دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: معتادان متجاهر در استان اصفهان با اجرای طرحی ساماندهی شده و در مراکز مربوطه تحت درمان قرار می گیرند.
کد خبر: ۹۰۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ 22 September 2020

محسن یارمحمدیان اظهار داشت: طبق قانون مبارزه با مواد مخدر هر فرد معتادی که به دنبال درمان خود باشد مجرم نیست و اگر فرد معتادی از درمان امتناع کند مجرم است.

وی با اشاره به اینکه معتاد متجاهر فردی است که در اجتماع رها شده است، ابراز داشت: این افراد از نظر مالی برای درمان خود دچار تنگدستی هستند و به همین دلیل با توجه به سیاست‌های ابلاغ شده این افراد ساماندهی و در مراکز مربوطه تحت درمان قرار می‌گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه در کاشان برای نگهداری معتادان متجاهر تأسیس یک مرکز مخصوص پیش بینی شده است، تصریح کرد: نگهداری این افراد در مراکز عادی اشتباه است زیرا باید در محل نگهداری این افراد آموزش، نظارت و کارهای مراقبتی به صورت خاص انجام شود.

وی با بیان اینکه مأموران نیروی انتظامی باید معتادان متهاجر را دستگیر و تحویل مراکز خاص نگهداری آنان دهد، بیان داشت: برای جمع آوری این افراد تاکنون سه طرح در استان اصفهان به اجرا درآمده است.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه ۴۹۰ مرکز ترک اعتیاد در استان اصفهان وجود دارد، یادآور شد: سن اعتیاد نسبت به دهه‌های قبل کاهش پیدا کرده است و این معضل مربوط به ایران نیست بلکه مربوط به کل جهان است.

وی با اشاره به اجرای طرح یاری گران زندگی افزود: این طرح که مربوط به امور آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد است در سال قبل در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی سطح استان اصفهان اجرا شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار