عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه مهم تعیین قالب جدید و اصلاح‌شده بودجه‌ریزی کشور بر اساس پیشنهاد ارائه شده و موافقت رئیس مجلس شورای اسلامی،دوشنبه آینده در مجلس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳ 22 September 2020

حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد: جلسه مهم تعیین قالب جدید و اصلاح‌شده بودجه‌ریزی کشور با پیشنهاد بنده و موافقت رئیس مجلس شورای اسلامی، دوشنبه آینده در مجلس برگزار می‌شود.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس درصدد هستیم قالب اصلاح‌شده ساختار بودجه را در ظرفی مشخص، مدون و بر اساس آیین‌نامه‌های لازم تنظیم و تصویب کنیم تا این شیوه تنظیم سالیانه بودجه کشور که آثار تورمی دارد و قادر نیست نقدینگی  را کنترل کند و بخشی از اقدامات بانک‌ها را هم التزام دهد را ساماندهی کند.

وی خاطرنشان کرد: جلسه دوشنبه آینده مجلس اختصاصی، با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون‌ها، شورای هماهنگی هیأت‌رئیسه، مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس تشکیل می‌شود.

حاجی دلیگانی در ادامه اظهار داشت: از جمله ضعف‌های ساختار فعلی بودجه کشور، نحوه نامناسب توزیع (۲ هزار هزار میلیارد تومان) یارانه‌های پنهان و آشکار به مردم است که فاصله دریافت یارانه‌ها بین کم‌ترین‌ها و بیش‌ترین‌ها در کشور را حدود ۲۳ برابر به نفع افراد دارا می‌کند ؛ به‌ عبارت‌دیگر هرساله شاهد فقیرترشدن فقرا و غنی‌تر شدن ثروتمندان در کشور هستیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس، ناعدالتی در توزیع امکانات بودجه برای همه نقاط کشور، تکمیل سریع طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و صنعتی و کاهش هزینه‌های اداره کشور را از ضعف‌های دیگر ساختار فعلی بودجه‌ریزی کشور بیان کرد که نمایندگان مجلس یازدهم مصمم به اصلاح آن‌ها هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار