رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از نظارت جدی بر فعالیت آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی در کرمانشاه خبر داد و گفت: با هرگونه اخذ شهریه اضافه و یا کم فروشی خدمات در این آموزشگاه‌ها برخورد می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 23 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،گودرز فهیمی ، با اشاره به برنامه تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه برای نظارت جدی بر فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی، افزود: از چندی قبل نظارت بر این مراکز را آغاز کردیم و گشت‌های مشترکی با همکاری سازمان صمت و پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای این موضوع ترتیب دادیم.

وی ادامه داد: در قالب این گشت‌ها در هر روز یک آموزشگاه را رصد می‌کنیم که این نظارت شامل جزیی‌ترین موارد از جمله بررسی اسناد و دفاتر این آموزشگاه‌ها می‌شود. همچنین گاهی در همان آموزشگاه با کارآموزگان تماس می‌گیریم و رقم شهریه‌ای که از آنها اخذ شده را سوال می‌کنیم.

رئیس گشت های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از افزایش تعرفه آموزشگاه‌های رانندگی از اول مرداد ماه یاد کرد و افزود: هزینه هر جلسه دو ساعته تعلیم رانندگی اکنون به 64 هزار تومان رسیده و تعرفه شهریه ثابت نیز برای گواهینامه پایه یک، یک میلیون و 368 هزار تومان، برای پایه دو 912 هزار تومان، برای پایه سه 768 هزار تومان و برای موتور سیکلت 140 هزار تومان است.

وی افزود: به این ارقام هزینه 84 هزار و 800 تومانی مالیات، عوارض شهرداری و صدور گواهینامه، هزینه 24 هزار تومانی کتاب آموزشی، هزینه 32 هزار و 400 تومانی معاینه پزشکی و هزینه 16 هزار و 540 تومانی ارسال گواهینامه اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی آموزشگاه‌ها تعرفه مصوب را رعایت نمی‌کنند و مبلغ بیشتری از کارآموزان اخذ می‌کنند، در حالیکه ملزم به نصب نرخنامه در محل آموزشگاه هستند.

وی گفت: افرادی که قبل از اول مرداد ثبت نام کرده اما کار آزمون آنها باقی مانده، باید هزینه های آنها طبق تعرفه قدیم محاسبه شود، که برخی آموزشگاه‌ها در این زمینه تخلفاتی دارند.

رئیس گشت های سیار تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تخلف دیگری که در آموزشگاه‌های رانندگی انجام می‌شود را عدم رعایت زمان دو ساعت کامل برای آموزش رانندگی دانست و خاطرنشان کرد: برخی از آموزشگاه‌ها زمان تعلیم عملی را 1.5 ساعت و یا یک ساعت و 45 دقیقه در نظر می‌گیرند که این کار کم فروشی است.

فهیمی با بیان اینکه با همه این موارد تخلف برخورد جدی صورت می‌گیرد، از افرادی که در این آموزشگاه‌ها ثبت نام می‌کنند درخواست کرد در کنار بازرسی‌هایی که گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی انجام می‌دهد، اگر تخلفی مشاهده کردند با تعزیرات و یا سازمان صمت در میان بگذارند.

وی از فعالیت حدود 30 تا 40 آموزشگاه رانندگی در کرمانشاه خبر داد و اضافه کرد: بازرسی دقیق از تمامی این آموزشگاه‌ها را به تدریج در برنامه داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار