کد خبر: ۹۰۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 23 September 2020
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، برای سومین روز کاهش پیدا کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۸۹۴ دلار و ۶۹ سنت رسید.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۹۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با سه دلار معادل ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۹۰۷ دلار و ۶۰ سنت بسته شد.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، فضای ریسک گریزی در حال حاضر وجود ندارد که به معنای ادامه رشد ارزش دلار و فشار کاهشی بر قیمت طلا در کوتاه مدت است. اما در بلندمدت، عوامل بنیادین همچنان از جذابیت سرمایه گذاری در طلا پشتیبانی می کنند.

شاخص دلار آمریکا تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت و نگرانیها نسبت به موج دوم شیوع ویروس کرونا در اروپا و انگلیس، در برابر ارزهای رقیب، به بالاترین حد در هشت هفته گذشته صعود کرد. دلار قویتر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

سرمایه گذاران همچنین نگران سیگنالهای متضاد چارلز ایوانز، رییس فدرال رزرو شیکاگو بودند که روز سه شنبه اظهار کرد اگر کنگره بسته محرک مالی جدید را تصویب نکند، اقتصاد آمریکا در خطر احیای کندتر و طولانیتر قرار دارد. وی در ادامه افزود: بانک مرکزی آمریکا پیش از این که تلاش کند نرخ تورم را به میانگین دو درصد برساند، می تواند نرخهای بهره را افزایش دهد.

در این بین، سیاستگذاران اقتصادی آمریکا احتمال کمک بیشتر به کسب و کارهای کوچکی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند را تقویت کردند.

ریچارد هایز، مدیرعامل ضرابخانه پرث اظهار کرد: پولی که در غرب چاپ می شود، از قیمت طلا به دلار حمایت خواهد کرد. افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و احتمال تولید واکسن عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در کوتاه مدت تا میان مدت خواهند بود.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت، سخنرانی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود که طی آن وی چین را مسئول شیوع کووید ۱۹ دانست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۴ دلار و پنج سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۶۹ دلار و ۹۱ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۲۲۱۵ دلار و ۲۴ سنت بود./ نقدینه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار