معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: وضعیت حجم مخزن سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۰۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲ 23 September 2020

حسن ساسانی افزود: خروجی سد زاینده‌رود از بامداد ۲۸ شهریور کاهش پیدا کرد و در زمانحاضر حدود ۲۰ مترمکعب بر ثانیه تنها برای مصارف آشامیدنی رهاسازی می‌شود که انتظار می‌رود با وجود پیش‌بینی بارندگی‌ کمتر از نرمال در مهر و آبان، در زمستان ظرفیت سد افزیش یابد و کمبود را جبران کند.

وی تصریح کرد: دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای پس از شناسایی موارد تخلف در مسیر رودخانه‌های استان اصفهان و صدور اخطاریه‌های لازم، پیگیری‌هایی را برای بازگرداندن حریم و بستر رودخانه به وضعیت پیشین در دستور کار قرار دهد و اگر همکاری انجام نشود، با شکایت به مراجع قضایی موارد تخلف را دنبال کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه تصرف پیوسته ادامه دارد و به دلیل کاهش بی‌سابقه سد زاینده‌رود بخش وسیعی از بستر دریاچه نمایان شده است، اظهار داشت: طبیعی است که برخی افراد از این وضعیت سوء استفاده کنند و دامنه رودخانه را به تصرف خود درآورند.

وی یادآور شد: هر آزادسازی یک فرایند قانونی دارد که سیستم قضایی و نیروی انتظامی همکاری موثری با این مجموعه داشتند و موضوع با شدت بیشتری در حال انجام است.

ساسانی اضافه کرد: ۴۴ هکتار فرایند آزادسازی با بیش از یک هزار میلیون ریال اعتبار از ابتدای سال ۹۹ تا کنون در محدوده زاینده‌رود انجام شده است و موضوع آزادسازی در ۶ ماه دوم سال با شدت بیشتری انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در راستای طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی کشور پلمب چاه‌های غیرمجاز در اصفهان باید با جدیت بیشتری دنبال شود، گفت: بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز از سال ۶۷ تا کنون در استان اصفهان پر شده است و همچنان این کار ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار