تا پایان سال
تا پایان امسال ۱۰ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور افزوده می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 23 September 2020
معاون درمان وزیر بهداشت در کاشان با اشاره به پاسخگو نبودن زیر ساخت‌های درمانی فعلی در کشور گفت: امسال ۱۵۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه راه اندازی شده است و بنا داریم تا پایان سال این تعداد را تا ۳۵۰۰ هزار تخت مراقبت‌های ویژه افزایش دهیم.
قاسم جان بابایی همچنین از توزیع ۲۰۰۰ دستگاه کمک تنفسی برای بیمارستان‌های سراسر کشورخبر داد و افزود: هم اکنون از لحاظ تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های کمک تنفسی در داخل کشور به حد تامین نیاز رسیده ایم.
وی گفت: علاوه بر این، ما در بخش تجهیزات حفاظت فردی نیز در داخل کشور مشکلی نداریم و تولیدات ما به اندازه‌ای رسیده است که قابلیت صادراتی در این حوزه پیدا کرده ایم.
معاون درمان وزارت بهداشت همچنین از راه‌اندازی خدمات پزشکی از راه دور در نقاط محروم کشور خبر داد و افزود: می‌توانیم در تمام آی سی یو‌ها دستگاه ویزیت از راه دور را قرار دهیم، و این خدمت اول برای مناطق محروم و دیگر استان‌ها راه‌اندازی شده است.
جان بابایی گفت: خدمات پزشکی از راه دور ، شامل خدماتی مثل مشاوره، گزارش رادیولوژی از راه دور و تصویر برداری که مهم‌ترین هدف ان کاهش بار مراجعه بیماران و درمان آنهاست.
وی با ابراز نگرانی از افزایش سه برابری بیماری کرونا و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا و بستری شدن کودکان و افراد میان سال با وضعیت حاد تنفسی، گفت: همه ما باید با تغییر رفتاری، به کنترل و مدیریت ویروس کرونا در سطح استانی و ملی کمک کنیم.
معاون درمان وزارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای تمام طرح‌های حوزه بهداشت و درمان و تجهیزات کامل بیمارستان‌های کشور 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .
قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید سرزده از بیمارستان شهید بهشتی کاشان افزود: بخشی از اعتبارها ارزی است که با قول مساعد رئیس جمهوری با ارز متعارف برای خرید دارو، لوازم مصرفی و مواد اولیه ‌دارسازی اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: از 2 هفته قبل کم‌کم شاهد روند رو به افزایش میزان بستری بیماران کووید 19 در کشور هستیم که شمار بستری‌ها در برخی استان‌ها به 2 تا سه برابر افزایش  و به همین نسبت نیز میزان بیماران بدحال در بخش‌های آی سی یو بالا رفته است.
جان بابایی ، علت این افزایش را تجمع‌های بی‌مورد و مسافرت‌های غیرضروری برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار