مسعود سلطانی فر:
وزیر ورزش و جوانان:امروز با افتتاح ۲۲۰ خانه جدید ورزش روستایی، تعداد این اماکن ورزشی در روستا‌های سراسر کشور به سه هزار و ۵۰۰ مورد افزایش یافته تا در دسترسی اهالی و ورزش دوستان به فضای ورزشی تسهیل شود.
کد خبر: ۹۰۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 24 September 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ، مسعود سلطانی‌فر روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج که با حضور رییس جمهوری و از طریق ارتباط تصویری (ویدئو کنفرانس) برگزار شد، اظهار داشت: تعداد خانه‌های ورزش روستایی در ابتدای دولت تدبیر و امید کمتر از ۲۰۰ مورد بود که به سه هزار و ۵۰۰ خانه رسیده و تلاش می‌کنیم تا پایان خدمت دولت، این تعداد را به پنج هزار مورد افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه امروز بطور همزمان ۱۰۸ زمین چمن مصنوعی نیز در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با افتتاح این پروژه‌ها، تعداد این زمین‌ها به ۲ هزار مورد افزایش می‌یابد و امیدواریم تا پایان دولت آن را به ۲ هزار و ۵۰۰ زمین برسانیم در حالیکه تعداد این زمین چمن پیش از دولت تدبیر و امید کمتر از ۱۰۰ مورد بود.
وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: سالن ورزشی ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج، هتل ورزش گرگان، چهار استادیوم ورزشی در سبزوار، نیشابور، خشت کارزون و ملایر، افتتاح ۱۰۸ زمین ورزشی و ۲۲۰ خانه ورزش روستایی با سرمایه‌گذاری ۶۹۰ میلیارد تومان از جمله طرح‌های ورزشی است که بطور همزمان امروز در کشور به بهره‌برداری رسیدند.
سلطانی‌فر به سالن ۶ هزار نفری سنندج اشاره کرد و گفت: این مجموعه ورزشی زیبا هفت هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا دارد و برای بهره‌برداری از آن ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و ارزش اقتصادی آن اکنون ۱۵۰۰ میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه تلاش ما این است با افتتاح این پروژه شرایط برای برگزاری مسابقات مهم ملی و بین المللی در کردستان فراهم شود، اضافه کرد: از این مدل سالن، ۹ مورد در حال ساخت در مناطق محروم کشور داریم که امیدواریم تا پایان دولت ۶ مورد آن را تکمیل کنیم.

افتتاح سالن ۶۰۰۰ نفری ۲۲ گولان سنندج
رییس جمهور در آیین افتتاح این طرح بزرگ ورزشی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید چهار هزار طرح و پروژه ورزشی در کشور به بهره برداری رسیده و امروز ۳۳۵ طرح نیز بصورت همزمان به بهره برداری رسید.
روحانی افتتاح سالن سرپوشیده ورزشی ۶ هزار نفری گولان سنندج را هدیه دولت به مردم و جوانان کردستان اعلام کرد و گفت: مردم این دیار همواره مرزداران و مدافعان ایرانی اسلامی بوده‌اند.
وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم سالن ورزشی گولان سنندج را جزو مهمترین پروژه‌های استان و از مجهزترین سالن‌های ورزشی کشور برشمرد و افزود: برای اتمام این سالن ۷۵ میلیارد تومان هزینه شده که به قیمت امروز بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است.
عملیات اجرایی این طرح ورزشی از سال ۸۵ آغاز شد، اما پس از سه سال با توجه به کمبود اعتبارات، پیشرفت فیزیکی و احداث این پروژه مهم دچار مشکل و کار عمرانی تعطیل شد تا اینکه با پیگیری دولتمردان تدبیر و امید، وزارت ورزش و جوانان، استانداری کردستان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور تکمیل طرح در دستور کار قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات جهشی، ادامه روند اجرای این پروژه از سال ۹۴ سرعت گرفت و اواخر سال ۹۸ نیز به پایان رسید بیش از ۷۰ درصد کار‌های اجرایی این طرح بزرگ ورزشی در دولت تدبیر و امید انجام شد.
سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج دارای ۱۰ هزار مترمربع زیربنای سازه و ۵۰ هزار مترمربع محوطه بوده و برای احداث آن ۷۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است، این مجموعه ورزشی شامل پارکینگ اختصاصی، سکوی تماشاچی، سالن رختکن مربیان، سالن رختکن ورزشکاران، زمین چند منظوره استاندارد برای برگزاری مسابقات ورزشی در سطح ملی و بین المللی است.
تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی عمومی و اختصاصی، تابلو نمایش (اسنوبرد) و مجهز به کفپوش از جنس مرغوب پارکت چوبی آلمانی از دیگر مزیت‌های این سالن بزرگ سرپوشیده شهر سنندج است.
این سالن برای انجام تمرین و مسابقات ورزش‌های توپی از جمله والیبال، بستکبال، فوتسال، هندبال و ورزش‌های رزمی و غیررزمی در سطح ملی و بین‌المللی در نظر گرفته شده و ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه ورزش کردستان محسوب می‌شود.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار