گیلان سرزمین سفر است و همیشه در نخستین روزهای پائیز دور دوم سفرها آغاز و هر یک از گردشگران سفیری می شد از قامت سرزمینمان.  اما با هجوم کرونا پروژه ها تعطیل نشد و صبح امروز پنجشنبه ۲۶، پروژه گردشگری گیلان از طریق ارتباط تصویری توسط رئیس جمهوری با اعتبار بالغ بر ۳۲۹ میلیارد تومان در محل استانداری گیلان در رشت افتتاح شد.
گیلان است و باران؛ مسافرانی که عطش باران دارند و مردمانی که در تفقد میهمان شهره اند؛ اما این بار کرونا شرایطی خلق کرد که صنعت گردشگری در سراسر جهان با خسارت روبه رو شود و گیلان نیز ازین آسیب بدور نماند؛ اما برنامه ریزی ها برای پسا کرونا ادامه یافت و امروز با افتتاح پروژه های یادشده که توانسته ۹۷۰ تخت به ظرفیت اقامتی گیلان بیافزاید؛ برای ۷۳۸ نفر نیز شغل ایجاد شد.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان  این طرح‌ها در شهرستان های رشت، فومن، ماسال، شفت، انزلی، رودبار، لاهیجان، رودسر، رضوانشهر، تالش و لنگرود قرار دارند و زمینه ساز بهبود و توسعه زیرساخت های گردشگری استان شده اند.
مسعود حلاج پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت تدبیر و امید ۵۳۰ پروژه در بخش گردشگری با حجم سرمایه گذاری بیش از دو هزار میلیارد تومان در گیلان به بهره برداری رسیده که به ظرفیت اقامتی استان، دو هزار و یکصد اتاق و شش هزار و ۵۰۰ تخت اضافه و زمینه اشتغال بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر را از سال ۱۳۹۲ تاکنون فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: همچنین تعداد ۳۰۸ طرح با برآورد حجم سرمایه‌گذاری دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و پیش بینی ایجاد اشتغال چهار هزار و ۸۰۰ نفر در دست اجراست.
در آئین بیست‌ و پنجمین هفته افتتاح طرح‌های ملی امروز پنجشنبه (۳ مهرماه)، چندین طرح گردشگری در استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و مازندران، کرمان و تهران و همچنین ۲۶ طرح در استان گیلان و ۵ طرح در استان یزد با دستور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
در این مراسم ۱۲ هتل، ۱۷ مجتمع اقامتی-گردشگری، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی، ۵ طرح تفریحی و سرگرمی، ۳۰ اقامتگاه بومگردی با سرمایه‌گذاری به ارزش هزار و ۶۸ میلیارد تومان با هدف اشتغالزایی برای ۱۷۴۶ نفر افتتاح شده است.