تابناک: یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رجالی که امروز به سطوح بالای شهرداری اصفهان تکیه زده‌اند دیدگاه مناسبی نسبت به سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه ندارند.
کد خبر: ۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ 01 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عدنان زادهوش اظهار کرد: اگر شعار، حمایت از سرمایه‌گذار و سرمایه گذاری است در عمل نيز بايد محقق شود اما در سال‌هاي گذشته اين مسئله در شهرداري اصفهان رخ نداده است و تنها برخی از مناطق مانند منطقه هفت اندكي اهداف خود را به صورت مشارکتی پيش مي‌برند.

وی با بیان اینکه برای سرمایه گذاری باید یک دیدگاه باز و به دور از تنگ نظری در شهر حاکم باشد، افزود: سرمايه‌گذارانی اصفهاني و غير اصفهاني كه علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري در اصفهان باشند،‌ وجود دارند اما براي مشاركت در پروژه‌ها بايد اعتماد سازي شود.

این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مدیران شهری نتوانسته‌اند حس اعتماد را برای سرمایه گذاری در این شهر ایجاد کنند، ادامه داد: اگر به کلان شهرهای دیگر کشور نگاه کنید و خط توسعه‌ای آن‌ها را دنبال کنیم در می‌یابیم که عقب ماندگي اصفهان به دلیل عدم مشارکت در سرمایه گذاری و نبود رغبت برای سرمایه گذاری در این شهر است.

فرارسرمايه‌گذاران با ایرادهای بنی‌اسرائیلی مديران شهري

زادهوش به جشنواره فيلم کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: اگر شهری دیگر جشنواره کودک را اجرا می‌کرد قطعاً اسپانسرها هزینه‌های جشنواره را پرداخت می‌کردند، اما هزينه‌ اين جشنواره از جیب مردم تامين مي‌شود، یعنی عوارض سنگین و قوانین تراکم سخت‌تر مي‌شود تا شهرداري بتواند هزینه‌های سنگین اين جشنواره تامين كند.

وی ادامه داد: معتقد نيستم جشنواره نبايد در اصفهان برگزار شود بلکه اصفهان بايد ميزبان جشنواره‌هایی از این دست باشد تا سرمایه‌گذار اصفهان را ببیند، بنابراين اصفهان به مدیریت سرمایه گذاری و ایجاد فضای سرمایه نياز‌ دارد و افرادی بايد سر کار بیایند که در بحث جذب سرمایه توانمند باشند.

این عضو شورای اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه رجالی که امروز به سطوح بالای شهرداری اصفهان تکیه زده‌اند دیدگاه مناسبی نسبت به سرمایه گذاری و جذب سرمایه ندارند، تصریح کرد: اين افراد در اين زمينه توانا نيستند باید کنار بروند تا افرادی که توانایی دارند، وارد میدان سرمایه گذاری شوند.

زادهوش با بيان اينكه مدیریت شهری نمی‌تواند برای همه کارهای این شهر از پتانسیل مالی مردم استفاده کند، اظهار کرد: دوستان باید چشم‌شان را باز کنند و ببینند که مشارکت در کلان‌شهرهای کشور که این روزها از اصفهان جلو زده‌اند،‌ چقدر موفق بوده است، اما مديران در رأس امور شهرداری نتوانسته‌اند برای مترو و سالن اجلاس‌سران یک مشارکت کننده پیدا کنند.

وی گفت: بودند سرمايه گذاراني كه با هدف توسعه گردشگري وارد اصفهان شدند تا به شكلي تهاتري براي ورود گردشگر به اصفهان و بلعكس انجام دهند، اما با اينكه اين سرمايه گذاران در كشورهاي مورد نظر موفق به ساخت هتل شدند اما در اصفهان آنقدر در پیچ و تاب مسائل اداری گيرافتادند كه قيد سرمايه گذاري در اين شهر را زدند. این در حالی است که ما باید دست این افراد را بگیریم و رها نکنیم، اما با ایرادهای بنی اسرائیلی آن‌ها را فراری می‌دهیم.

ديدگاه شهردار گردشگر محور نيست

این عضو شورای اسلامي شهر اصفهان با بیان اینکه اگر بتوانیم 100 میلیون خرج کنیم تا یک سرمایه گذار 100 میلیارد در شهر خرج کند آن موقع هنر مدیریت شهری و مشارکتی انجام داده‌ایم، تاکید کرد: متاسفانه در این شهر همه ارگان‌ها دست به دست هم داده‌اند تا سرمایه گذار را فراری دهند یعنی از آب و فاضلاب تا شهرداری هیچ کس نمی‌خواهد سرمایه گذاری در این شهر صورت گيرد.

زادهوش با انتقاد از تشکیل نشدن سازمان گردشگری توسط شهرداری اصفهان اظهار کرد: ايجاد سازمان گردشگری مدت‌ها پيش در يك لايحه از شوراي شهر به شهرداري ارسال شده اما شهرداری اصفهان نه تنها این سازمان را تشکیل نداده بلکه یک سازمان غیرقانونی به نام سازمان ورزش بدون اخذ مجوز از شورا ايجاد شده در حالي كه ورزش زیر مجموعه سازمان فرهنگی تفریحی است.

وی ادامه داد: نظر شهردار اصفهان به تشکیل سازمان ورزش بود و همه تلاشش را کرد تا این سازمان تشکیل شود، اما در خصوص سازمان گردشگری که سال‌ها است همه برای آن در این شهر فریاد مي‌زنند، اتفاقی رخ نداد و این نشان می‌دهد دیدگاه شهردار و شهرداری به سمت گردشگری نیست و این شهر نیازمند مديري است که دیدگاه گردشکر محور داشته باشد.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: اگر هدف جذب سرمايه‌گذاري در اصفهان است بايد در وهله نخست شهرداری داشته باشیم که دیدگاه گردشگر محور و توان جذب سرمایه خارجی را داشته باشد، که البته در این قضیه سخت اشتباه کردیم.

زادهوش با بيان اينكه متاسفانه شوراي شهر در بودجه سال 94 شهرداري اصفهان به سختي توانست سهم مشاركت كننده را افزايش دهد در حالي كه شهرداري خود بايد به اين امر تمايل داشته باشد، گفت: 10 سال است که این مديران شهري نشان دادند در جذب سرمایه موفق نیستند و اصلاً گردشگری را مهم تلقی نمی‌کنند، زيرا تجربه اي در اين زمينه ندارند و راه را بلد نیستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار