مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، گفت: مردم در ۴۷ روستاهای شهرستان خوسف از خدمات مختلف کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان در قالب طرح نذر آب ۳ بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ 24 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان؛ علی محمد هاشمی با اشاره به حضور کاروان سلامت این جمعیت در قالب طرح نذر آب ۳ در دهستان چاه عماری شهرستان خوسف خراسان جنوبی، اظهار کرد: این کاروان متشکل از ۳۰ نفر شامل پزشک، پیراپزشک، دندان پزشک، مشاور خانواده و مذهبی، کارشناس توانبخشی، کارشناس فرهنگی اجتماعی، تکنسین دارویی، تیم غربالگری، تیم سحر و داوطلبان بود که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به ارائه خدمت در این منطقه پرداختند.

وی درباره فعالیت‌های این کاروان در روستاها، اضافه کرد: در راستای فعالیت این کاروان، مردم ۴۷ روستای شهرستان خوسف از خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و معیشتی این کاروان بهره مند شدند.

محمد هاشمی از ویزیت رایگان یک هزار و ۳۲۷ بیمار و توزیع دارو بین مراجعه کنندگان خبر داد و گفت: توزیع ۱۵۰ بسته نوشت افزار و کیف مدرسه، ۲۳۱ جفت کفش، ۱۳۰ دست پوشاک، ۵۷ تخته پتو، ۵۰ بسته اسباب بازی و ۵ تخته فرش و موکت در بین نیازمندان از دیگر خدمات این کاروان بوده است. توزیع ۵۵۰ پک بهداشتی و ۱۵۰ بسته معیشتی بین خانوارهای محروم در روستاهای هدف از دیگر فعالیت‌های این کاروان بوده است.

وی با تاکید بر اقدامات انجام شده در حوزه رفع مشکلات و تنش‌های آبی روستاییان، تصریح کرد: در این راستا سه تانکر آب هرکدام به حجم ۱۵ هزار لیتر و یک دستگاه آب سرد کن استیل به همت خیرین اصفهانی در روستاهای منطقه جایگذاری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، خاطرنشان کرد: انجام ۱۵۷ خدمت دندانپزشکی، ۴۵ جراحی داخلی و سرپایی و یک هزار و ۱۴۰ ویزیت رایگان توسط پزشکان زنان و عمومی، اهدای ۷۸ عدد عینک طبی و اهدای مقادیری دارو را از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

به گفته محمد هاشمی ثبت ۸۵۹ مورد فعالیت توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه و تیم سحر جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان از جمله فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این کاروان سلامت بوده است.

وی درباره فعالیت‌های تیم مذکور در این مدت، اظهار کرد: آموزش امداد و کمک‌های اولیه، آموزش پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ و رعایت اصول بهداشتی، برگزاری مسابقات و سرگرمی‌های متنوع بومی محلی و ملی، بازی تمرکز و چیدن لیوان آب بر روی یکدیگر، دیدار با کشاورزان در محل زمین کشاورزی و راهنمایی لازم جهت کشت جایگزین، غبار روبی مزار مطهر شهدای دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای روستاهای منطقه، آموزش احکام و مهارت‌های زندگی به دانش آموزان، توزیع توپ فوتبال، والیبال، اسباب بازی، بسته‌های بهداشتی، لوازم التحریر و روپوش مدرسه در بین کودکان و نوجوانان را از جمله فعالیت‌های تیم مذکور در این مدت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان، خاطرنشان کرد: طی فعالیت سه روزه کاروان سلامت این جمعیت در قالب"نذر آب ۳" در شهرستان خوسف خراسان جنوبی، اقلام حمایتی، بهداشتی، معیشتی به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به مناطق محروم این منطقه ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار