مراسم دومین سالگرد شهادت "محمد طاها اقدامی" و یادبود ۲۲ شهید جنایت تروریستی سی و یکم شهریور سال ۹۷ رژه نیروهای مسلح در اهواز، عصر پنجشنبه در میمه اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 24 September 2020

محمدطاها اقدامی، کودک چهار ساله‌ اهل روستای "ازان" شهرستان شاهین شهر و میمه، سی و یکم شهریور سال ۹۷ در حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به شهادت رسید.
دومین سالگرد شهادت این شهید خردسال عصر امروز (سوم مهر) در امامزاده سیده صالحه خاتون (س) روستای ازان بخش میمه شهرستان شاهین شهر و میمه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این آیین گفت: ترور، منطق نفاق و نشانه ضعف قدرت و انسانیت است و هیچگاه پیروزی ندارد.

حجت الاسلام رحمت الله اروجی افزود: ممکن است فردی که برای رسیدن به موفقیت به ابزار ناثواب و ناجوانمردانه متوسل شود به ظاهر احساس پیروزی کند اما در واقعیت شکست خورده است.

وی با تاکید براینکه تروریست فقط شاخه نظامی ندارد، اظهار داشت: اگر فردی برای رسیدن به اهداف خود به ابزار ناصحیح و ناصواب متوسل شود این شخص تروریست است و ترور ممکن است در عرصه های دیگر مانند عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز خود را نشان دهد.

اروجی تاکید کرد: در زمان حاضر در شرایطی قرار داریم که جمهوری اسلامی ایران با تروریست بین الملل درگیر است که در راس آن، رژیم مستکبر ایالت متحده آمریکا قرار دارد.

وی افزود: بدلیل اینکه روش مستکبران بر منوال ناصواب است، پیروزی با ماست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان، ابزار پیروزی را دین‌داری و مجاهدت و تلاش عنوان و اضافه کرد: اگر مردم، نمایندگان مجلس و مسوولان بر اساس این ۲ ویژگی حرکت کنند بر همه تروریست‌ها فائق خواهیم آمد.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: تروریست‌ها بدانند اگر مرد میدان هستند در میدان جنگ بجنگند نه اینکه کودک خردسالی را که برای دیدن عزت و افتخار سربازان کشورش در رژه سال ۹۷ آمده است، به شهادت برسانند.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی با اشاره به شهیدان ترور افزود: نیروهای مسلح کشورمان، سرآمد قدرت در منطقه هستند اما ما بدنبال جنگ هم نیستند.

وی ادامه داد: امروز ما فقط دفاع نمی‌کنیم و اگر کسی به ما حمله کند جواب او را آنطور که انتظار ندارد، خواهیم داد.

وی با بیان اینکه پس از ۴۰ سال از شروع دفاع مقدس، نیروهای مسلح ما روز به روز قدرتمندتر شده اند، خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهیدان بدانند که ما مانند فرزندان آنها از امنیت ایران پهناور اسلامی تا آخرین قطره خون خود دفاع می کنیم.

رحمانی با اشاره به اینکه هوانیروز ارتش در هشت سال دفاع مقدس بعنوان بازوان نیروهای مسلح در همه عملیات‌ دوران دفاع مقدس حضور داشت و ۵۰۰ هزار ساعت پرواز انجام داد که در دنیا بی سابقه است، گفت: سربازان ملت ایران با پشتوانه مردم فهیم و ولایتمدار در هر جای ایران آماده فداکاری هستند و این امنیت پایدار مرهون حمایت مردم، رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و فداکاری سربازان نیروهای مسلح است.

همچنین نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه یادواره شهدا تبدیل به جریان فرهنگی اصیل و موثر در کشور شده است، گفت: دوران دفاع مقدس، کتاب قطوری از روش و سیره موثر برای اداره یک نظام و کشور بر پایه عدل، انصاف، حقیقت و فرهنگ اصیل است و این الگو در همه دنیا جواب می‌دهد.

جواد کریمی قدوسی افزود: هر ملتی دشمن دارد و علیه آن دست به عملیات تروریستی می زنند اما اگر آن ملت قدرت پاسخگویی به تهدیدها را نداشته باشد از پای درمی‌آید و اگر بتواند در پی هر تهدیدی جواب مناسب دهد، شکست نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس علاوه بر تهدید نظامی، تهدید نفوذی ها و تروریست‌ها نیز وجود داشت و ۱۷ هزار شهید ترور در این روزها داشتیم، اظهار داشت: ملت ایران در این سال‌ها تحریم شد و خطر ۲ قطبی شدن جامعه، جریان‌های سیاسی معاند و ایجاد اختلاف در بین نیروهای مسلح کشورمان را تهدید می‌کرد که ملت ایران به همه آنها پاسخ داد.

وی با بیان اینکه عملیات تروریستی اهواز طراحی شده در بیرون مرزها بود که با پشتوانه آل سعود و سرویس‌های جاسوسی امریکا و منطقه صورت گرفت، افزود: این ترور بی پاسخ گذاشته نشده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هر کجا سهل انگاری بوده است، نظام وظیفه دارد چشمی خود را نبندد و اگر کسی مسوولیت قبول کرده است باید پاسخگو باشد و سازمان قضایی نیروهای مسلح چند روز پیش حکم عده ای سهل انگار در حادثه تروریستی اهواز را امضا کرد.

وی با اشاره به اینکه هرگاه امر ولایت اطاعت نشود، وحدت ملی نیز  به خطر می‌افتد و امنیت ملی در معرض تهدید قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این روحیه برای شهادت هست دشمن و آمریکا هم نمی‌تواند غلطی کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار