شهر جدید هشتگرد ازجمله شهرهایی است که ضربان آهنگ رشد در آن بسیار تند می‌زند و بااینکه در طی چند سال گذشت جمعیت این شهر به افزون بر ۷۰هزار نفر رسیده است و با واگذاری مسکن مهر و طرح ملی مسکن در سال‌های آینده جمعیت آن از ۵۰۰ هزار نفر فراتر می‌رود اما امکانات درمانی و نیاز مراکزی هم چون بیمارستان با جمعیت ساکن در این شهر تناسبی ندارد.
کد خبر: ۹۰۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 26 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» گفتنی است باوجود این آهنگ رشد در این شهر حدود۲۰ سال پیش احداث بیمارستان هشتگرد در دستور کار قرار گرفت اما به دلایل متعدد که بخش اعظمی از آن به اختلافات شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی و از همه مهم‌تر کمبود اعتبارات برمی‌گردد تاکنون این نیاز مبرم مردم منطقه را بی‌پاسخ گذاشته است.

ساخت بیمارستان شهر جدید هشتگرد در ابتدا بر عهده شرکت عمران گذاشته شد اما وقتی مسئولان مشاهده کردند پس از گذشت یک دهه فقط  ۱۵ درصد پیشرفت دارد این پروژه سپس به تأمین اجتماعی تحویل داده شد که این سازمان هم نتوانست پیشرفت چندانی ایجاد کند و لذا درنهایت احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی این شهر به شهرداری واگذار شد.

هرچند که این موضوع  و دخالت شهرداری در احداث بیمارستان نیز تاکنون با حرف‌وحدیث‌های فراوانی روبرو بوده است و بسیاری از مدیران بر این باورند که شهرداری از عهده پرداخت این هزینه‌بر نمی‌آید اما این آخرین امیدی بود که مردم چشم به انتظار تحقق آن داشتند.

اختلاف بر سر مالکیت جدا از کمبود اعتبارات یکی دیگر از موانع سد راه احداث این پروژه در طی سال‌های گذشته بوده است که در بین شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و هم‌چنین شرکت عمران شهر جدید مورد مناقشه قرار داشته است.

شهرداری هشتگرد که احداث این پروژه را تقبل کرده به دلیل اینکه سند این ملک به نام خودش نبود و از طرفی احداث این بنا را به یکی از خیران واگذار کرده بود با مشکلات بسیاری در این رابطه مواجه شد.

گفتنی است اگرچه مالک کنونی زمین شهرداری هشتگرد محسوب می‌شود اما سند زمین به نام شرکت عمران شهر جدید خود درد سری جدید فراهم کرد و این پروژه را به تعویق انداخت.

جالب اینجاست که  پس از ۲۰ سال انتظار و ساخت‌وساز با عنوان بیمارستان اما سال گذشته معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز  اعلام کرد که به هیچ وجهه احداث این بنای درمانی را قانونی نمی‌داند و آن را به رسمیت نمی‌شناسد زیرا بیمارستان هشتگرد هویت و نامی در سامانه وزارت بهداشت ندارد!

آخرین رتبه در تخت‌های بیمارستانی

استاندار البرز که ماه گذشته در جلسه‌ای به همین منظور بر تعیین تکلیف این بیمارستان تأکید داشت بیان می‌کند: البرز در سرانه تخت‌های بیمارستانی استان آخر کشور است در حالی که در مهاجرپذیری رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

عزیز الله شهبازی اظهار کرد: تعیین تکلیف بیمارستان شهر جدید هشتگرد پس از ۲۰ سال انتظار مردم ضروری است ازاین‌رو شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور برای تکمیل این پروژه بلاتکلیف وارد میدان شده و ما نیز همراهی لازم را خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه این امکان مهم برای شهر جدید هشتگرد با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت بسیار ضروری است،می افزاید: این پروژه چندین سال است که بلاتکلیف مانده و پیشرفتی در آن دیده نمی‌شود.

درحالی‌که استاندار البرز برای تکمیل این بیمارستان چشم به همت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور دوخته است اما مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد استان البرز می‌گوید: این شرکت آماده تکمیل بیمارستان نیمه‌کاره شهر جدید هشتگرد است اما شرط داریم.

مسعود حق لطفی بیان می‌کند: در صورت تعیین تکلیف پروژه توسط شهرداری شهر جدید هشتگرد نسبت به تکمیل آن اقدام خواهیم کرد.

وی به برگزاری جلسات متعدد در سطح استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرده و عنوان می کند: از سال ۱۳۹۱ پروژه  بیمارستان شهر جدید هشتگرد تحویل شهرداری این شهر شده و اگر با پیمانکار  تعیین تکلیف نمایند، شرکت عمران اقدام بعدی را به عمل خواهد آورد.

کلنگ احداث بیمارستان شهر جدید هشتگرد افزون بر دو دهه است که به زمین‌خورده اما عملیات احداث آن هر بار به دلیل اختلافات بین دستگاه‌های اجرایی و یا کمبود اعتبارات متوقف شد و این امر نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

می‌توان گفت ساخت بیمارستان هشتگرد یکی از مطالبات به‌حق شهروندان هشتگردی است چراکه ساله است در صورت بروز هرگونه مشکل اورژانسی و بیماری، باید مسیری طولانی تا کرج طی کنند اما معلوم نیست که این شر و شروط و اختلافاتی که تاکنون بین دستگاه‌های اجرایی استان وجود داشته و هنوز به اتمام نرسیده است اجازه می‌دهد این مردم زخم‌هایشان درمان شود یا خیر؟

دو دهه برای به پایان رساندن یک پروژه زمان کمی نیست لذا اگر هریک از مدیران فقط پنج‌تا ده درصد کار را در طول این سال‌ها پیش می‌بردند تاکنون این بیمارستان به مرحله راه‌اندازی رسیده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار