مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ارائه ۲.۷ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در نیمه نخست امسال به متقاضیان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 26 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،یاور محمدی اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال 1.5 میلیون نفر ساعت آموزش در مراکز دولتی فنی و حرفه ای و 1.2 میلیون نفر ساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی به متقاضیان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تعهدات امسال مهارت‌آموزی استان را حدود 6.5 میلیون نفر ساعت آموزش در دو بخش دولتی و خصوصی عنوان و ابراز امیدواری کرد: این هدفگذاری تا پایان سال محقق شود.

محمدی افزود: البته باید مد نظر داشت که شیوع کرونا و تعطیلی مراکز دولتی و غیردولتی در ماه‌های ابتدایی سال اثر سوء بر ارائه آموزش‌های مهارتی داشته است.

وی سپس تعداد مراکز دولتی ثابت فنی و حرفه‌ای در استان را 18 مرکز اعلام کرد که پنج مرکز آن در شهر کرمانشاه و مابقی در دیگر شهرستان‌ها فعال است و افزود: همچنین در حال حاضر حدود 200 آموزشگاه آزاد بخش خصوصی در استان فعال است که همه این مراکز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می کنند.

محمدی سپس با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی می توانند نقش مهمی در اشتغال افراد داشته باشد، افزود: آموزش‌های مهارتی شایستگی‌های فرد را برای جذب و یا حفظ بازار کار بالا می‌برد.

این مسئول گفت: برای حل مشکل اشتغال باید افراد به سمت آموزش‌های مهارتی سمت و سو پیدا کنند و از این آموزش‌ها برای بالا بردن توانمندی‌های خود استفاده کنند.

محمدی افزود: اگرچه عوامل زیادی در بالا بودن آمار بیکاری استان نقش دارند، اما نداشتن توانایی و تخصص یکی از مهمترین علل بیکاری افراد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار