کد خبر: ۹۰۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 26 September 2020

 

طرح تولید ۱۰محصول کشاورزی گواهی شده و استاندارد در گیلان اجرا شده است.

 
اجرای طرح تولید محصولات گواهی شده در گیلانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ مدیر هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: طرح تولید 10محصول کشاورزی اصلی و مهم استان شامل مرکبات، فندق، بادام زمینی، برنج، کیوی، لوبیا، کدو، هندوانه، زیتون و چای در ۵شهرستان رودسر، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودبار و لاهیجان اجرا شده است.
 
 
  • حمید منشی زاده هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال، توسعه کسب و کار و افزایش توان اقتصادی روستاییان و عشایر اعلام کرد و افزود: این طرح بر اساس تفاهم نامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی، امسال در 5شهرستان گیلان در دست اجرا است.
 
 
  • وی  گفت: 175نفر از زنان روستایی گیلان، پس از آموزشهای لازم، این طرح را در 57هکتار از زمین های کشاورزی استان، در قالب سایت الگویی اجرا می کنند که 5بهره بردار اصلی و بقیه بهره بردار تابعی هستند.
 
 
  • مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گیلان درخصوص پیشرفت فیزیکی اجرای طرح تولید محصولات گوهی شده افزود: تا کنون 3محصول هندوانه، لوبیا و چای برداشت شده و آزمایش های آب و خاک برای بقیه محصولات در دست انجام است که پس دریافت کد شناسایی از سازمان جهاد کشاورزی، برای اخد گواهی استاندارد، مورد آزمایش قرار گیرند.
 
  • حمید منشی زاده گفت: ۵محصول کدو، برنج، بادام زمینی، زیتون و فندق نیز برداشت شده و برای اخذ کد شناسایی به آزمایشگاه تحویل داده شدند و محصول مرکبات و کیوی نیز تا مدتی دیگر به مرحله برداشت هستند خواهند رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار