کد خبر: ۹۰۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 26 September 2020

 

پیش‌بینی تولید بالغ بر ۲۱ هزار تن فندق در گیلان

ایسنا/گیلان مدیر امور باغی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود، امسال بیش از ۲۱ هزار تن فندق از باغات فندق گیلان برداشت شود.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از اواخر مرداد تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن فندق معادل ۷۰ درصد محصول باغات فندق گیلان به ارزش ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برداشت شده است.

 وی با بیان اینکه برداشت فندق تا پایان مهرماه ادامه دارد افزود: پیش بینی می‌شود، امسال بیش از ۲۱ هزار تن فندق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از باغات فندق گیلان برداشت شود.

پارسافر با بیان اینکه گیلان ۱۹ هزار و ۲۳ هکتار باغ فندق دارد، اضافه کرد: ۸۵ درصد فندق کشور در گیلان در شهرستان‌های رودسر، املش، سیاهکل، تالش، رودبار و آستارا تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان دقیق تولیدی این محصول پس از پایان برداشت فندق در استان اعلام خواهد شد، تصریح کرد: بیش از ۵۹ هزار خانوار در گیلان باغ فندق کاری دارند.

مدیر امور باغی جهاد کشاورزی گیلان گفت: هر ساله در استان توسعه باغات فندق در دستور کار است و این امر منجر به افزایش تولید محصول فندق و توسعه باغات شهرستان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه فندق گیلان با کیفیت است و از بازارپسندی بالایی برخودار است، خاطرنشان کرد: افراد جدید نیز برای فعالیت فندق کاری گیلان متقاضی هستند و هر جا که قابلیت توسعه و ایجاد فندق باغات در محدوده قانونی وجود داشته باشد مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار