استاندار اصفهان گفت: امسال هیچگونه راهپیمایی برای آیین اربعین حتی به صورت نمادین به‌سوی امامزاده‌های واجب‌التعظیم در این استان برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ 26 September 2020

عباس رضایی افزود: همانطور که اعلام شد مرز عراق بسته است و همانطور که رهبر معطم انقلاب فرمودند مردم می‌توانند آداب و زیارت‌های اربعین و ۲۸ صفر را در خانه و یا در مساجد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند.

وی ادامه داد: بنابراین از هرگونه اجتماع، درخواست و تلاشی برای برگزاری آیین به شکل راهپیمایی باید خودداری شود و قابل تحمل نیست در شرایطی که مرز بسته است درخواستهای بی جا و بی موردی انجام شود.

استاندار اصفهان از مردم استان درخواست کرد که فشارهای بی‌خود برای برگزاری راهپیمایی نیاورند زیرا این مساله جدی است و بشدت جلوگیری می شود به نیروی انتظامی درخواست برخورد داده شده است.

وی از روحانیت، مداحان، روسای هیات های مذهبی و همه دست اندرکارانی که عشق دین، خدا و  در واقع عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را دارند درخواست کرد که برنامه‌ریزی برای راهپیمایی نمادین نداشته باشند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل فرصت غنیمت شمرده شود و  اظهار ادب به ساحت مقدس اباعبدالله (ع) و دیگر ائمه معصومین صورت گیرد.

رضایی  با اشاره به اینکه وضعیت استان اصفهان و برخی استانها مناسب نیست زیرا پاره‌ای از مردم برخی از پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: براساس آمار اعلام شده حدود ۴۷ درصد مردم در استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی از مردم فهیم و متدین استان خواست برای حفظ جان خود، فرزندان و خواهران و براداران دینی و در مجموع  هم‌استانی‌های خود، پروتکل‌های بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند زیرا این ویروس همانطور که بارها و بارها گفته شده هیچگونه درمانی و واکسنی ندارد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: نباید بیش از این بار همکاران بهداشت و درمان را اضافه کرد زیرا پزشکان و پرستاران خسته هستند و ضمن قدردانی از زحمات و خدمات آنها، نباید بیش از این آنها را خسته کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی استانها از جمله اصفهان درخواست اختیار ۲ هفته‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی برخی از قسمت‌ها کردند که امروز قرار شد استانهای طالب این اختیارات، نامه‌ای به وزیر کشور و بهداشت و  درمان مبنی بر این دادن این اختیارات ارائه بدهند.

رضایی یادآور شد: اما این اختیارات برای یک هفته تصویب شد و به محض اینکه این ابلاغ صورت گیرد هر صنفی که رعایت نکند تعطیل می‌شود.

وی درخواست دیگر به ستاد ملی مقابله با کرونا را برای وضعیت تعطیلی مدارس استان ذکر کرد و گفت: در زمان حاضر درصد خیلی کمی به‌صورت حضوری در مدارس استان آموزش می‌بینند.

استاندار تصریح کرد: بنا به گفته مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، تنها ۱۰ درصد دانش‌آموزان بطور میانگین در مدارس بصورت حضوری آموزش‌ها را فرا می‌گیرند ولی بعضی از مناطق خیلی بیشتر و برخی مناطق حتی ممکن است تا ۲ درصد هم نباشند.

وی توصیه کرد: تا زمانی که این درخواست در ستاد ملی بررسی و پاسخ داده می‌شود تا آنجا که ممکن است این آموزش‌ها  بصورت غیرحضوری انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار