کد خبر: ۹۰۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 27 September 2020

به گزارش تابناک تبریز، اردوی جهادی شهید حسن بهاگیر و شهید مرتضی جابری مورخ 25/06/1399 روز چهارشنبه کار خود را آغاز نمود.
حدود۳۰ نفر از دانشجویان جهادی دانشگاه همراه با کمک افراد متخصص در ۵ کارگروه عمرانی، فرهنگی و بصیرتی، پشتیبانی و مطالبه‌گری به فعالیت پرداختند.
در این اردو، کارگروه عمرانی با شناسایی های انجام شده، اقدام به احداث یک چشمه سرویس بهداشتی، یک واحد حمام و حفر یک رشته چاه جذبی برای یک خانواده بی‌بضاعت در روستای خلیفه لو شهرستان هوراند نمود.

کارگروه فرهنگی – بصیرتی نیز به برگزاری برنامه‌های متنوع برای مردم روستا به خصوص کودکان از جمله، مراسمات، هیئت های عزاداری، برنامه‌های سخنرانی جلسات بصیرتی کلاس های آموزشی در مدرسه روستاری مجید آباد پرداخته و با آنان ارتباط گرفته و طلاب و دانشجویان دغدغه‌مند، سعی در آموزش و راهنمایی کودکان در مسیر درست طبق آموزه های اسلام داشتند. شایان ذکر است مراسم عزاداری شهادت طفل سه ساله ی سرور و سالار شهیدان حضرت رقیه (س) در مسجد این روستا به همت کارگروه فرهنگی برگزار گردید.

کارگروه مطالبه گری با شروع کار خود یک ماه قبل از شروع میدانی اردوی جهادی و در طی سفرهای متعدد به مناطق محروم شهرستان هوراند به بررسی و شناسایی ظرفیت ها و ناکارآمدی‌های موجود در این شهرستان پرداخت که از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به شناسایی مشکلات رانش زمین در روستای کرکسر و عدم آنتن دهی تلویزیون و نبود منبع آب در روستای جعفرآباد این شهرستان اشاره کرد.
لازم به ذکر است با عنایت پروردگار متعال و به لطف پیگیری های انجام گرفته از سوی کارگروه مطالبه گری از ادارات مختلف شهرستان هوراند مانند سپاه ناحیه هوراند، فرمانداری، بنیاد مسکن و ستاد مدیریت بحران استان مشکلات این روستا ها هموار گردیده است. بدین صورت که هم اکنون اهالی روستای جعفرآباد قادر به دریافت شبکه های تلویزیونی هستند و منبع آب این روستا درحال احداث می‌باشد.
مشکل جابجایی روستای کرکسر هم تاحدودی هموار شده و طی جلسه ای با جناب آقای دکتر حاتمی، نماینده محترم شهرستان هوراند، کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی مقرر شد جابجایی این روستا صورت گیرد که عملیات عمرانی این مهم از مورخ 04/07/1399 روز جمعه آغاز شده است و تا زمان اتمام پروژه کانکس هایی برای اسکان موقت اهالی روستا در حال ساخت هست.

کارگروه پشتیبانی به فعالیت در زمینه تامین اقلام مورد نیاز کارگروه های دیگر اردوی جهادی می‌پرداخت. از آن جا که بحث تغذیه و تقویت جسم و اعصاب یکی از مباحث ضروری و مورد نیاز برای بازدهی هرچه بالاتر در کار جهادی می‌باشد بخش دیگری در کارگروه پشتیبانی به صورت تخصصیبه اعمال این مسئله می‌پرداختند.

کارگروه رسانه با توجه به اهمیت کار خود همراه با تیم شناسایی به منطقه هوراند اعزام شده و با تصویر برداری از عملکرد‌کارگروه ها اقدام به ساخت مستند و نشر زحمات جهادگران شد.

خدمات جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه فنی تبریز
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار