به مناسبت روز جهانی هاری واکسیناسیون این بیماری رایگان در بخش دولتی و خصوصی در اصفهان انجام می شود.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 27 September 2020

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در حاشیه همایش ملی روز جهانی مبارزه با بیماری هاری گفت: در این وبینار تشکیل کمیته جمع آوری سگ‌های ولگرد، واکسیناسیون عمومی سگ‌های صاحب دار و خانگی و آموزش بیشتر بررسی شد.
دکتر محمد کشت کار با بیان این که ویروس هاری از حیوان به انسان قابل انتقال و بسیار خطرناک و کشنده است، افزود: ویروس هاری از طریق گاز گرفتگی، گوارش و مخاط سگ و سایر حیوانات وحشی (اسب، روباه، شغال و...) به انسان منتقل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فرد مبتلا به این بیماری باید به سرعت و قبل از ظهور علائم به مراکز درمانی مراجعه کند گفت: در صورتی که درمان با تاخیر صورت گیرد، منجر به مرگ بیمار می‌شود.
دکتر کشتکار افزود: برای پیشگیری همه سگ‌های صاحب دار باید واکسیناسیون شوند و همچنین مورد‌های مشکوک باید به شبکه‌های دام پزشکی اطلاع داده شود و از سوی دیگر افراد در مواقع گاز گرفتگی باید به شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌ها مراجعه کنند.
معاون سلامت اداره کل دام پزشکی استان با اشاره به اینکه گروه‌های دولتی از فردا طرح ضربتی واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار و گله را به صورت رایگان انجام می‌دهند گفت: سال گذشته ۲۶ مورد هاری در دام مشاهده شد، اما در نیمه نخست امسال ۳ مورد گزارش شده و این نتیجه واکسیناسیون ۱۰ هزار قلاده سگ در ۶ ماه گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار