در سال جهش تولید و به همت تیم اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج با حضور سرمایه‌گذار غیر بومی و با سرمایه‌گذاری میلیاردی دوباره وارد مدار شد.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۶ 28 September 2020

کارخانه فولاد یاسوج (باقری) سال های پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و در مدت عمر خود شاهد حوادث و اتفاقاتی هم بوده است . در سال های دور خبر فروش آن بر اثر بدهی مالک به بانک ، عدم پرداخت حقوق کارگزران ، آتش سوزی توقف تولید و بسیاری مشکلات دیگر گرداگرد این کارخانه بوده است .

این شرکت در سال ۹۴ با مشکلاتی در زمینه تولید فولاد در اثر نوسانات قیمت فولاد جهانی روبرو گردید و در اثر این مشکلات ضرر و زیان سنگینی را متحمل شد. فعالیت این کارخانه در سال ۹۴ به دلیل نبود سرمایه در گردش برای مدتی متوقف گردید و ۲۰۵ کارگر بویر صنعت متحمل خساراتی گردیدند . هدف از راه اندازی کارخانه بویر صنعت بهبود مشکلات یاسوج عنوان شده است. این کارخانه در سال ۱۳۴۰ تاسیس و سال ۸۰ راه اندازی شد .
پس از آتش سوزی و در حال حاضر وضعیت این کارخانه چندان جالب نبوده اما تلاش های معاون اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان در جهت احیاء آن در حال نتیجه دادن است.

در سال جهش تولید و به همت تیم اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج با حضور سرمایه‌گذار غیر بومی و با سرمایه‌گذاری میلیاردی دوباره وارد مدار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد هلدینگ طبرستان که در مناطق مختلف کشور در صنعت فولاد سرمایه‌گذاری کرده با خرید کارخانه فولاد بویرصنعت یا همان فولاد باقری سابق بزرگترین واحد تولیدی استان را با قدرت و جدیت دوباره راه‌اندازی کرد.

به نقل از فارسدر نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در محل کارخانه و به ریاست صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار و با حضور تیم اقتصادی استان از جمله مدیرکل صمت و کار و تامین اجتماعی و نمایندگانی از سپاه  برگزار شد دکتر صالحی یکی از سرمایه‌گذاران و از اعضای هیئت مدیره هلدینگ در خصوص مشکلاتی که از ابتدا وجود داشته و همتی که سرمایه‌گذار برای راه‌ا‌ندازی مجدد این واحد بزرگ تولدیی دارد توضیحاتی ارائه کرد.


وضعیت کنونی کارخانه فولاد و کار سخت سرمایه‌گذار

به گزارش فارس طبق آن چه که در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و همچنین مطرح و در بازدید میدانی از واحد تولیدی از سوی سرمایه‌گذار ارائه شد تاکنون افزون بر 100 میلیارد تومان برای راه‌‌اندازی مجدد این واحد تولیدی هزینه شده که برای راه‌‌اندازی با ظرفیت اسمی 10 هزار تن و سپس راه‌اندازی دیگر فازها و رساندن تولید سالانه در سال‌های آتی به مرز 200 هزار تن در سال ده‌ها میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد.

در این بین یکی از مشکلاتی که سد راه کارخانه شده و خوشبختانه با درایت و حضور نیروهای امنیتی و همچنین سپاه اکنون برطرف شده معارضینی هستند که همواره در استان کهگیلویه بویراحمد سد راه تولید و اشتغال بوده‌اند.

در این نشست نماینده کارشناسان هندی حاضر در کارخانه نیز توضیحاتی در خصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه ارائه کرد و دستگاه‌هایی همچون تامین اجتماعی و بانک ملی قول مساعد دادند تا همه گونه همکاری با سرمایه‌گذار جدید در زمینه برخی بخشش‌ها، امهال و تنفس و سایر موضوعات دیگر داشته باشند.

نکته جالب توجه در این نشست همکاری همه جانبه معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل صمت با سرمایه‌گذار جدید بود که راه را بر هرگونه تبصره و ماده واحده دست و پاگیر بستند و مسیر همکاری بیش از پیش دولتی‌ها با سرمایه‌گذار را هموار کردند.

نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این نشست به سرمایه‌گذار قول داد تا امنیت کاملی برای راه‌‌اندازی مجدد این کارخانه ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار