شماری از آتش‌نشانان اصفهان روز دوشنبه با حضور در مقابل استانداری اصفهان خواهان رسیدگی به مسائل و مشکلات صنفی خود شدند.
کد خبر: ۹۰۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 28 September 2020

نماینده آتش‌نشانان در این اجتماع با اشاره به اجرای برخی مواد قانونی حقوق و مزایا در سایر شهرستان‌ها، گفت: آتش‌نشانان حقوق قانونی خود را خواستار هستند.
حمیدرضا قربی افزود: با وجودی که طبق ماده ۶ قانون تامین اجتماعی شغل آتش نشان‌ها مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شود مزایای آن به آتش‌نشان‌های اصفهان تعلق نگرفته است و درخواست ما آن است که این مزایا به ما تعلق گیرد.
وی ادامه داد: این در حالی است که در همه شهرستان‌ها و حتی شهرهای اطراف اصفهان از جمله دولت‌آباد، شاهین شهر و سایر شهرها حقوق و مزایا و بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور به آتش‌نشان‌ها تعلق می‌گیرد و تنها شهردای اصفهان است که مزایایی همچون شب‌کاری، جمعه کاری را مطابق با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت نمی‌کند.
وی اظهارکرد: برغم مذاکرات و رایزنی‌های صورت گرفته و ارائه مدارک و اسناد طی سه ماه گذشته نه تنها این حقوق و مزایا پرداخت نشد بلکه در ماه گذشته ۵۰۰ هزار تومان از حقوق این بخش از نیروهای اتش‌نشانی کسر شده است.
نماینده آتش‌نشانان معترض اصفهان افزود: از سوی دیگر شهرداری اصفهان در اقدامی خلاف قانون سال‌هاست که با آتش‌نشان‌ها به صورت شرکتی و مستخدم موقت با آتش‌ نشانان قرارداد منعقد می‌کند.
وی اضافه کرد: آتش نشانی اصفهان قریب ۲۰ سال است که هیچ تبدیل وضعیتی نداشته است.
یکی از آتش‌نشانان اظهارداشت: بحث اِعمال سختی کار در حُکم آتش‌نشانان در سال ۹۷ تصویب شد اما با وجود گذشت ۲ سال هنوز این امر برای آتش‌نشانان کلانشهر اصفهان اعمال نشد و آنها از مزایا و حقوق آن بی‌بهره هستند.

کیانی افزود: اصفهان معین تهران و دارای ۲ میلیون نفر جمعیت  است اما حقوق ما از برخی از شهرها که جمعیت بسیار کمتری دارند، پایینتر است و تفاوت آشکاری دارد.

وی با اشاره به مسائلی درباره نحوه تنظیم قرارداد آتش‌نشانان، حق شیفت و اضافه کاری، گفت: تا کنون جلسه‌های مختلفی با مسوولان استانداری، شهرداری، شورای شهر و سازمان آتش‌نشانی اصفهان در این زمینه برگزار کردیم و خواهان رسیدگی به این خواسته‌ها و مشکلات شدیم.

وی با تاکید بر اینکه آتش‌نشانان از قشر مظلوم جامعه هستند، تصریح کرد: همه ما عاشق شغل خود هستیم اما ممکن است این مشکلات و مسائل باعث کاهش انگیزه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار