مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: زلزله روز سه شنبه چند شهرستان اصفهان را لرزاند و خسارتی بر جای نگذاشت.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ 29 September 2020

منصور شیشه فروش افزود: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۲ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)  ساعت ۱۱ و ۲۶ دقیقه سه شنبه شهرستان خور و بیابانک را لرزاند.

وی اضافه کرد: این زمین لرزه طول در جعرافیایی ۵۵.۱۱ و  عرض جغرافیایی ۳۳.۶ و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس اعلام گروه‌ ارزیاب خساراتی مشاهده نشده است.

شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

همچنین زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ درجه‌ای  ساعت ۷ و ۳۸ دقیقه صبح امروز به برخی از اماکن مسکونی منطقه ونک از توابع شهرستان سمیرم در جنوب اصفهان خسارت‌های جزئی در حد ترک دیوار و شکستن شیشه ساختمان‌ها وارد کرد اما  خسارت جانی در بر نداشت.

علاوه بر آن زمین لرزه دیگری مقارن ساعت ۹ و ۴۹ دقیقه امروز به بزرگی ۲.۸ ریشتر در منطقه ونک سمیرم روی داد که خسارتی از آن گزارش نشده است.

سرپرست روابط ‌عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: زلزله ۴.۷ ریشتری روز سه شنبه در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان حوالی ونک خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

محمد خادم‌الشیخ با اعلام گزارش ارزیابی نهایی زلزله ۴.۷ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ساعت ۷ و ۳۸ دقیقه صبح امروز در منطقه ونک از توابع شهرستان سمیرم واقع در جنوب استان اصفهان افزود: با کسب اطلاع از وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران بلافاصله در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط فوری با جمعیت هلال احمر استان اصفهان، دستورات لازم ستادی برای اعزام دو گروه ارزیاب از نزدیکترین پایگاه استان چهارمحال و بختیاری شهرستان بروجن به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی اظهارداشت: با اعزام دو گروه ارزیاب سه نفره به محل وقوع زمین لزره، در ارزیابی های اولیه مشخص شد این زمین لرزه به جز ترک خوردگی بعضی از ساختمان ها و شکسته شدن شیشه های برخی از منازل بحمدالله خسارت مالی و تلفات جانی نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار