استاندار ایلام گفت : مصوبات سفر مسئولان ارشد کشوری به دستگاه های ذی ربط باید توسط معاونان اقتصادی و عمرانی استانداری به دستگاه ها ابلاغ شود.
کد خبر: ۹۰۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 30 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار داشت: مصوبات سفر مسئولان ارشد کشوری به دستگاه های ذی ربط باید توسط معاونان اقتصادی و عمرانی استانداری به دستگاه ها ابلاغ شود.

وی افزود: سفر مسئولان ارشد کشوری ظرف چند ماه گذشته به استان با دستاوردهای مثبتی از نظر تخصیص اعتبارات همراه بوده که باید دستگاه های اجرایی پیگیر حاصل این رفت و آمدها بوده و نتیجه بگیرند.

وی از معاونان اقتصادی و عمرانی استانداری خواست: مصوبات سفر مسئولان ارشد کشور به دستگاه های ذی ربط را تا شنبه آینده ابلاغ کنند.

استاندار ایلام گفت: لازم است دستگاه های مربوطه به جد پیگیر نتایج سفر مسئولان ارشد کشور به استان باشند.

سلیمانی دشتکی افزود: خروجی گرفتن از این همه رفت و آمدها به استان، اجرایی شدن مصوبات توسط دستگاه های اجرایی مربوطه است و باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را کرد.

وی، نتیجه اولیه این سفرها را مهم و ارزشمند عنوان کرد و گفت: بطور مثال در این شرایط سخت مالی حاصل سفر دکتر نوبخت به استان ۳۷۶ میلیارد برای پروژه های جهش تولید،۱۳۷۰ میلیارد تومان برای پروژه های ملی نیمه تمام، ایجاد تفاهم نامه ساخت ۲۳۰۰ واحد مسکونی برای محرومین، اختصاص ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی به افراد ضعیف و کم درآمد جامعه و امضای تفاهم نامه به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان برای صدا و سیمای مرکز استان درپی داشته است.

وی در ادامه به نتایج سفر دیگر هیئت های بلند پایه کشوری به استان اشاره کرد و گفت: سفر مسئولان بنیاد مستضعفان، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری در امر محرومیت زدایی در نوع خود بی بدیل بوده است.

سلیمانی دشتکی گفت: می طلبد مدیران دستگاه های متولی به صورت مستمر تا حصول نتیجه کامل پیگیر اجرایی شدن مصوبات و تفاهم‌نامه های ایجاد شده باشند.

استاندار ایلام در ادامه به مشکلات ۱۸ طرح ایستگاه پمپاژ آب در استان اشاره کرد و گفت: در این میان یکی از مشکلات اساسی بحث پمپاژها هست و استان در این زمینه تحرکات بسیار خوبی داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون‌ از منابع مختلف اعتبارات فراوانی بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان برای ایستگاه های پمپاژ اختصاص یافته که البته این علاوه بر میزان اعتباری هست که استان برای این منظور در نظر گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان خواستار همراهی، کمک و همکاری بیشتر مسئولان با مردم شد و گفت: انتظار ما از مدیران در این شرایط داشتن افق دید بلند است و برای این منظور باید از تنگ نظری ها عبور کرد.

وی در ادامه خواستار همراهی بیشتر بانک ها در رفع مشکلات مردم و واحدهای تولیدی شد و تاکید کرد: مدیران به معنای واقعی رافع مشکلات مردم باشند و بجای پیدا کردن بند و ماده ای که باعث ایجاد مانع شود، دنبال راه حل ها در بین قوانین و دستورالعمل ها باشند.

گفتنی است که در این جلسه مسائل و مشکلات چند طرح از جمله سردخانه دوجداره شهرستان ایلام، گاوداری ۱۰۰ راسی شهرستان چرداول، شرکت سحاب بافت شهرک صنعتی ایلام و شرکت نگین سنگ زاگرس شهرستان ایلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای رفع موانع اتخاذ شد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
همه چیز عالیه!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار