سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا در اصفهان از اعمال محدودیت‌های جدید یک هفته‌ای در استان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ 30 September 2020

حجت‌الله غلامی افزود: با توجه به تفویض اختیار ستاد ملی کرونا به ستاد استانی، برنامه آموزش در مدارس، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، خصوصی، زبانسراها و کتابخانه‌ها از دوازدهم مهر به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری خواهد بود.
وی تصریح کرد: همچنین مراکز پُرخطر مانند استخرها، باشگاه‌ها، تالارها، سالن‌های ورزشی، سینماها، موزه‌ها، چایخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بازارهای محلی، گیم‌نت‌ها، جمعه‌بازارها، شنبه‌بازارها و دوشنبه‌بازارها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، باغ‌وحش‌ها و شهربازی‌ها از دهم مهر به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.
غلامی اظهار داشت: مراسم نمازجمعه نیز در تمام شهرستان‌های استان جز خور و بیابانک و دهاقان اقامه نخواهد شد. 

وی گفت: به‌منظور کاهش حجم مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی، قانون زوج و فرد خودروها نیز تا پایان آبان‌ سال‌جاری در شهر اصفهان اعمال نخواهد شد.

غلامی تاکید کرد: رستوران‌ها با چیدمان ۵۰ درصد ظرفیت خود و فست‌فودی‌ها فقط بصورت بیرون‌بَر سرویس‌دهی خواهند کرد.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا در باره دورکاری کارمندان نیز گفت: اولویت استفاده از دورکاری با افراد دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار است و در باره سایر کارمندان نیز با نظر مدیران دستگاه‌ها و مشروط به ارائه مطلوب خدمات به ارباب رجوع، این کار قابل اجراست.
وی خاطرنشان کرد: هر روز از ساعت ۱۷ روشنایی پارک‌ها به ۶۰ درصد کاهش می‌یابد که پیش از این ۴۰ درصد بود و در مراکز و پارک‌های حاشیه رودخانه نیز محدویت تردد و توقف اعمال می‌شود.
غلامی با درخواست از شهروندان برای خودداری از اتراق در پارک‌ها گفت: شهرداری‌های سراسر استان بویژه شهرهای دارای بوستان حاشیه رودخانه با کمک نیروهای پارکبان و همکاری نیروی انتظامی از توقف افراد در پارک‌ها جلوگیری خواهند کرد.
وی گفت: فروش بلیت برای رفتن به سمت مرزها تا پایان ماه صفر توسط حمل و نقل جاده‌ای ممنوع است و حرکت تمام اتوبوس‌های بین شهری از پایانه اصفهان بدون داشتن بسته‌های بهداشتی برای هر مسافر، ممنوع خواهد بود.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا اعلام کرد: فروشگاه‌ها، بازارها و پاساژها بیشترین حجم تردد را دارند که قرار است بیشتر مورد بررسی قرار گیرند که با توجه به تفویض اختیار به استان‌ها، در باره آن نیز تصمیم‌گیری شود.
به گفته غلامی، شروع محدودیت‌های کرونایی یک هفته‌ای در استان اقدام موثری باشد که بازخورد آن بزودی پدیدار خواهد شد.
وی همچنین بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های ضورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی استان بخشی از ظرفیت تخت‌های خود را به بیماران کرونایی اختصاص خواهند داد.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا با اشاره به اینکه هیچگونه مراسم پیاده‌روی اربعینی در استان برگزار نمی‌شود، افزود: امامزاده‌های استان بویژه ۲ امامزاده معروف محمد و جعفر نیز  سرویس‌دهی نخواهند داشت.
وی توزیع نذری‌ اعم از غذا و نوشیدنی را نیز ممنوع دانست و گفت: تمام موکب‌های محرم و صفر اجازه هیچ فعالیتی در استان و مبادی خروجی کشور نخواهند داشت و می‌توانند کمک‌های خود را در راستای نیازمندی های بهداشت و درمان در استان هزینه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار