معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون سه هزار و هفت نفر از شاغلان ایلامی مبتلا به کرونا شده اند که از این تعداد یک هزار و ۸۳۷ نفر مربوط به بانک ها و ادارات مختلف و مابقی مربوط به پرسنل بهداشت و درمان است.
کد خبر: ۹۰۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 01 October 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی فر  اظهار داشت: روزانه آمار کارکنان مبتلا مانند سایر افراد استخراج و به اداره مربوطه، خود فرد و استانداری گزارش می شود.

وی افزود: هم اکنون تعداد مبتلایان بیش از مرداد و شهریور ماه شده و آمار ابتلا افزایش یافته است و عاجزانه خواهان ورود جدی تر همه نهادها و سازمان ها برای کنترل وضعیت بیماری کرونا در استان هستیم.

دکتر صادقی فر با بیان اینکه استان ایلام نشان داده است که در زمینه همکاری های بین بخشی می تواند یک الگو باشد، گفت: نیاز جدی به بازبینی برنامه ها، عزم و همدلی مجدد و پر رنگ تر هم بین متولیان و هم مردم داریم.

جریان هوا خطر انتقال کرونا را کاهش می دهد

وی توصیه کرد: تا جایی که ممکن است پنجره‌ها و درهای اتاق‌های مراکز عمومی را باز بگذارید تا هوا جریان پیدا کند زیرا این کار خطر انتقال کرونا را بسیار کاهش می‌دهد.

دکتر صادقی فر یکی از دلایل افزایش شیوع آنفلوآنزا در زمستان را بسته نگه داشتن خانه و ساختمان‌های اداری و تجاری، پنجره‌ها و درها و همچنین در جریان نبودن هوا عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میزان تأثیر گردش هوای آزاد در محیط بیش از انتظار است و توصیه می شود افراد هنگام استفاده از خودرو شیشه‌ها را پایین بکشند.

دکتر صادقی فر تاکید کرد: برگزاری ملاقات‌ها و جلسات در فضای باز از فضای بسته بسیار امن‌تر است، البته رعایت فاصله فیزیکی و داشتن ماسک نیز ضروری است.

وی تصریح کرد: با همین کارهای کوچک می‌شود از ایجاد برخی زنجیره‌های ابتلا پیش‌گیری کرد و جان عده زیادی را نجات داد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار