مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: چایخانه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی که در ماه‌های محرم و صفر با برپایی موکب در سطح شهر فعالیت و توزیع نذری و نوشیدنی دارند مجوز ندارند.
کد خبر: ۹۰۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 01 October 2020

حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی افزود: برپاکنندگان این موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی هیات‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی شاخص و شناس نیستند که بتوان اعضای آن‌ها را برای پاسخگویی در این زمینه فراخواند.

وی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مرجع و متصدی برخورد با برپاکنندگان موکب‌ها و توزیع کنندگان نذورات در ایستگاه‌های صلواتی نیست و ستاد استانی پیشگیری از شیوع کرونا در آستانه اربعین و ۲۸ صفر باید در این زمینه چاره اندیشی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان عدم برپایی پیاده‌روی اربعین در استان و لغو برنامه‌های اربعین در امامزادگان استان را خواستار شد.

وی تصریح کرد: هرساله بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مراسم اربعین امامزاده شاهکرم در کنار فرودگاه اصفهان شرکت می‌کنند که این میزان جمعین قابل کنترل نخواهد بود.

اروجی اظهارداشت: این موضوع باید در شورای تامین استان بررسی و از هیات امنای این امامزاده درخواست شود مراسم اربعین امسال را به دلیل پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در اصفهان، برگزار نکنند.

وی خاطرنشان کرد: معاون فرهنگی اوقاف کشور روز گذشته در برنامه‌ای تلویزیونی از ابلاغ به امامزادگان کشور به منظور باز بودن فضای امامزاده‌ها برای زیارت اربعین خبر داد اما باید در نظر گرفت که شرایط کنونی استان اصفهان خاص و بحرانی است و رعایت موارد بهداشتی در راستای کاهش شیوع کرونا الزامی است.  

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار