سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان گفت: ماه‌های پیش ۸۵ درصد از دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شد اما در هفته‌های گذشته به لحاظ عدم حساسیت مردم و بخشی از صنوف، این رقم به ۶۲ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۰۵۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 01 October 2020

حجت‌الله غلامی افزود: بر این اساس مقرر شد کمیته‌ای با محوریت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و دبیری دانشگاه علوم پزشکی فعال شود و برای همه مصوبه‌ها تیم‌های بازرسی نظارت مستقیم داشته باشند.

وی بیان کرد: نحوه برخورد با صنوف مشخص است و در نهایت منجر به پلمب واحدهای متخلف خواهد شد اما در مورد افراد مصوبه‌های ستاد ملی باید بررسی شود و پس از ابلاغ، برخورد انتظامی با افرادی که در سطح شهر یا مرکزهای عمومی دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، برخورد صورت گیرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید- ۱۹ در این استان، دوباره محدودیت‌هایی به اجرا درمی‌آید و منجمله مدرسه‌های استان اصفهان با توجه به افزایش دوباره شیوع کرونا از ۱۲ مهرماه به مدت یک هفته تعطیل است و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

وی گفت: همه مرکزهای پرخطر شامل استخرها، باشگاه‌ها، تالارها، سالن‌های ورزشی، سینماها، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، چایخانه‌ها و کافی‌شاپ‌‎ها، گیم‌نت‌ها، بازارچه‌های محلی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، باغ وحش‌ها و شهربازی‌های استان اصفهان از امروز به مدت یک هفته بر اساس مصوبه ستاد تعطیل است.

غلامی همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها ۲ شهرستان خور و دهاقان در وضعیت زرد دارند، نمازجمعه در سایر نقاط به جز این شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود.

وی در مورد دورکاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی نیز بیان کرد: مقرر شد اولویت نخست با افراد دارای بیماری زمینه‌ای و بانوان باردار باشد و در مرحله بعد برخی کارمندان با نظر مدیران دستگاه‌ها به صورت چرخشی دورکاری انجام دهند، البته مشروط بر آنکه به نحو مطلوب پاسخگوی ارباب رجوع باشند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان تاکید کرد: مردم بدون ماسک اجازه ورود به وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس، مترو و تاکسی را ندارند.

وی یادآور شد: ستاد ملی مقابله با کرونا در جریان مکاتباتی از سوی استاندار اصفهان، اختیاراتی را به ستاد استانی تفویض کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار