حجت الاسلام مدبر گفت: تمام دستگاه های شهرستان جهرم آمادگی لازم را برای مقابله با موج سوم بیماری کرونا داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 03 October 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، در خطبه های نمازجمعه با اشاره به بزرگداشت هفته نیروی انتظامی، از زحمات بی دریغ و بی شائبه این نیروی بی ادعا و مخلص که در حد امکانات محدود در اختیار خدمات بسیاری را به مردم شهرستان عرضه می کنند، گفت: در جهرم 2 دست قدرتمند و مهربان وجود دارد؛ یکی مرکز آموزشی «شهید آیت الله دستغیب» و دیگری «تیپ نیروی مخصوص المهدی (عج)» که مانند 2 دژ محکم مراقب مردم شهرستان هستند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه، نیروهای نظامی را تشبیه به دژ کردند، افزود: نیروهای نظامی همچون دژ آسایش و آرامش را برای مردمی که داخل آن هستند فراهم می آورد.

 

وی با اشاره به نقشی نیروی انتظامی در امنیت و آسایش مردم، بیان کرد: مرکز آموزشی «شهید آیت الله دستغیب» بخشی از هویت جهرم بوده و حدود صد سال پیش این مرکز در جهرم دایر است.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه این مرکز در واقع پاره تن جهرم بوده و در تنگاناها، سیل ها، زلزله ها، مشکلات و... یاور مردم این شهر بوده است، تاکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز مردم جهرم برای حفظ و حراست از این مرکز فداکاری های بسیاری کردند.

 

وی با گلایه از اینکه هر از گاهی شنیده می شود که این مرکز آموزشی به مکان دیگری منتقل شود، گفت: ما برای بقای این مرکز آموزشی جنگیدیم و در ادامه نیز برای دوام آن ایستادگی می کنیم.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه این شهر با اشاره به اینکه آمارهای ابتلا به بیماری همه گیر کرونا به سرعت در جهرم رو به افزایش است، اظهار کرد: شاید در شهرمان مجددا شاهد موج سوم این همه گیری باشیم و در این راستا لازم است همه دستگاه ها آمادگی کامل داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم دیگر شاهد فوت شدن بیماران نباشیم، تصریح کرد: در هر صورت آرامستان ها با تمام وجود آمادگی کامل داشته باشند تا شاهد برخی بی نظمی ها که در موج اول و دوم این همه گیری بودیم، نباشیم.

 

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم برای اینکه شاهد موج سوم کرونا در شهرمان نباشیم سعی کنیم رعایت اصول بهداشتی را رعایت کرده و آن را به دیگران تذکر دهیم تا این همه گیری در موج سوم را پشت سر بگذاریم.

 

امام جمعه جهرم همچنین به فرارسیدن روز اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: امسال در ایام اربعین داغ کسانی که در سال های گذشته در جاده بهشت حضور داشتند تازه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید با دل های شکسته به مولا و سرورمان شکوه کرده و عرض کنیم که دلمان در کربلا است، عنوان کرد: ما نیت مان این بوده که اربعین در کربلا باشیم و امیدواریم خداوند ثواب آن را عنایت کند.

 

حجت الاسلام مدبر در پایان تصریح کرد: چنانچه هیئت ها و تکایا قصد تجمع عزاداری و سوگواری در روز اربعین دارند پیش از آن با مسئولان امر هماهنگی لازم داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار