مدیر مخابرات منطقه کردستان:
آزاد حکمت با اشاره به اینکه استفاده از تلفن همراه و سرویس های متنوعِ این محصول مخابراتی به عنوان یکی از کاربردی ترین فناوریهای ارتباطی مورد استقبالِ چشمگیر مشتریان قرار گرفته است افزود: ضریب نفوذ ۱۱۷.۵ درصدی تلفن همراه در شهرستان سقز موید این مهم است.
کد خبر: ۹۰۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱ 03 October 2020
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، وی ضمن تشریح ِاجرای پروژه‌های مخابراتی به منظور توسعه و تقویت زیرساخت‌های تلفن همراه درشهرستان سقز و صرف اعتبارات لازم در این راستا اظهار داشت: هم اکنون در شهرستان سقز ۲۷۶ هزار و ۸۰۷ مشترک در قالب شماره‌های اعتباری و دایمی از خدمات تلفن همراه مخابرات منطقه کردستان با ضریب نفوذ ۱۱۷.۵ درصد بهره می‌گیرند.

حکمت با اعلام اینکه تعداد ۶۸ سایت تلفن همراه در شهرستان سقز راه اندازی شده است تصریح کرد: از این آمار تعداد ۸۷ سایت دارای تکنولوژی ۲G، تعداد ۵۹ سایت دارای تکنولوژی ۳G و ۶۰ سایت دیگر نیز دارای تکنولوژی ۴G هستند.

وی ارائه خدمات مخابراتی و ارتباطی به سایرمشتریان، تحت عنوان مشتریانِG. را یکی از استراتژی‌های مخابرات منطقه کردستان دانست و گفت: در حال حاضر تعداد ۴۰۸ پورت منصوبه G. در شهرستان سقز وجود دارد که ۱۷۳ پورت آن واگذار شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به سرمایه گذاری‌های لازم با هدف توسعه وارتقاء زیرساخت‌های حوزه دیتا در شهرستان سقز اشاره داشت و خاطر نشان ساخت: با تلاش و همفکری پرسنل منطقه شرایط توسعه پورت‌های ADSL در این شهرستان فراهم شده است که وجود ۲۱ هزار و ۸۵۵ پورت ADSL در نقاط شهری و روستایی بیانگر این بیلان کاری است.

وی افزود: هم اکنون ۱۶۱ هزار و ۷۸ پورت ADSL به مشتریان مخابراتی در شهرستان سقز واگذار شده است که تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۵ مورد آن جز مشتریان فعال هستند.

وی بیان داشت: تعداد ۶۶ روستای این شهرستان از مزایای اینترنت پرسرعت از طریق ADSL بهره می‌گیرند.

حکمت ایجاد و راه اندازی زیرساخت‌های مناسب برای ارائه خدمات سرویس VDSL در شهرستان سقز را یادآور شد و اظهارداشت: سرویس VDSL نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بستر کابل‌های شبکه با پهنای باند گسترده است که استفاده از بستر سیم‌های مسی مشترک بدون نیاز به تعویض یا سیم‌کشی مجدد، ارائه خدمات ارزش افزوده شامل خطوط تلفن SIP یا تلفن بر بستر اینترنت، ویدیو کنفرانس، IPTV و ارائه سرویس از کافو‌های نوری نزدیک به مشترکین که باعث افزایش کیفیت و سرعت سرویس می‌شود از جمله مزایای اینترنت پرسرعت VDSL به شمار می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فیبرنوری یکی از پایدارترین راه‌های ارائه‌ی اینترنتِ با کیفیت و پرسرعت است، مزایای سرویس FTTH را عنوان کرد و گفت: فیبر نوری در دنیای امروز به یکی از مهم‌ترین، با کیفیت‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های ارتباط ثابت به اینترنت و شبکه‌های محلی تبدیل شده است که امکان استفاده از این سرویس برای مشتریان استان در کلاس جهانی فراهم گردیده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: هم اکنون تعداد مشتریان فناوری FTTH در شهرستان سقز ۲۶۶ مورد است که شرایط و زیرساخت‌های لازم برای واگذاری آن به مشتریان جدید فراهم است.

حکمت با اشاره به عملیاتی نمودن پروژه‌های تدوین شده به منظور کابلکشی فیبر نوری در شهرستان سقز گفت: در حال حاضر ۸۲۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری، بین شهری و روستایی این شهرستان اجرا شده است.

وی، توسعه خدمات نوین در حوزه تلفن ثابت و سرویس‌های قابل ارائه بر این محصول مخابراتی را تشریح نمود و اضافه کرد: شهرستان سقز با ۷۸ هزار و ۳۲۸ شماره تلفن منصوبه ثابت و تعداد ۶۷ هزار و ۲۲۴ شماره مشغول بکار، دومین شهرستانِ استان به لحاظ تعداد مشتریان تلفن ثابت معرفی می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: از تعداد شماره‌های ثابت مشغول بکار در این شهرستان، تعداد ۵۴ هزار و ۱۴۰ مورد آن شهری، ۱۲ هزار و ۶۲۱ مورد روستایی و ۴۶۳ مورد نیز SIP PHONE هستند.

وی خاطر نشان ساخت: سرویس SIP PHone یک اکانت یا خط تلفن با استفاده از دسترسی فیبر نوری و تجهیزات سافت سویچ در مراکز مخابراتی می‌باشد که مخابرات به مشتریانی که از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنندارائه می‌دهد در ضمن مشترکینی که از سرویس SIPPHONE استفاده می‌نمایند می‌توانند بدون هیچگونه از تجهیزات اضافی در منزل از سرویس اینترنت مخابرات بهره‌مند شوند. (به عبارتی مودم SIPPHONE امکان ارائه سرویس اینترنت را دارا می‌باشد).

گفتنی است: در حال حاضر ۲۶۱ روستای شهرستان سقز دارای ارتباط و تعداد ۲۳۵ روستا نیز دارای تلفن خانگی هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار