تابناک: اینکه چه کتابی بیشترین فروش را داشته کار سختی است، اما با سر زدن به هر غرفه می‌توان خواسته‌ها و خریدها را فهمید. به گفته غرفه‌داران رمان هزار و یک شب، کتابهای روان شده ادبیات و کتابهای معرفی شده در برنامه خندوانه بیشترین مشتری را در نمایشگاه کتاب اصفهان به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۹۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 07 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان با هدف ترویج کتابخوانی و توسعه علم و آگاهی مردم برگزار شد. هرچند به گفته مسوولان در روزهای اول نسبت به سال‌های قبل مورد استقبال بیشتری توسط اصفهانی‌ها قرار گرفت اما مشکل از تبلیغات ناکافی است که نمایشگاه کتاب پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی از نظر تعداد بازدیدکنندگان در رتبه پایین‌تر از نمایشگاه شیراز و تبریز قرار داد!

یکی از غرفه داران با اعتراض به زمان برگزاری نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه در انتهای تابستان قدرت خرید شهروندان به واسطه سفرهای تابستانی، پرداخت شهریه‌ها، تهیه لوازم تحصیل و.... کم می‌شود و مردم کتاب را در اولویت خرید خود قرار نمی دهند بنابراین زمان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست. این گلایه از جانب ناشران دانشگاهی هم بیان شد زیرا به دلیل باز نبودن دانشگاه‌ها، کتب دانشگاهی و درسی فروش خوبی ندارد و در کل غرفه‌های دانشگاهی مورد توجه و استقبال زیادی قرار نگرفتند.

مسوول یکی از غرفه‌ها با اشاره به اینکه این نمایشگاه در حد و اندازه‌های نام اصفهان نیست، گفت: برگزاری نمایشگاه استانی و یا حتی نمایشگاه‌هایی در ابعاد کوچکتر در شهرستان‌های یک استان می‌تواند کتاب را وارد سبد کالای مردم کند همچنین موجب می‌شود تا تمام شهرستان‌ها و مردم استان از نمایشگاه و مزایای آن استفاده کنند.و چه خوب می‌شود که این نمایشگاه فقط در مرکز استان نباشد و در شهرستان‌های استان نیز برگزار شود.

کتاب‌های پرفروش نمایشگاه به گفته ناشر امیرکبیرکتاب‌های فلسفی بوده است. اما از سوی دیگر کتاب‌های رمان، شاهنامه، هزار و یک شب و مثنوی معنوی هم جزء پرفروش ترین‌های دیگر ناشران است. همچنین در این میان هنوز عده زیادی از مردم از کتاب‌هایی با موضوعات ماسک درمانی، عسل درمانی، معجزه و راز استقبال می کنند. موضوعاتی از زمین تا آسمان متفاوت!

انتشارات افراز از فروش خوب کتاب آخرین انار دنیا اثر بختیار علی خبر داد اما گفت: از کتاب‌های ادبیات نمایشی استقبال خوبی نشده است.

در این نمایشگاه یکی از نکات قابل توجه علاقه به خرید کتابهای یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی و جام جهانی در جودایه است که توسط مجری برنامه خندوانه معرفی شده و یک نظرسنجی سطحی نشان می‌دهد که بیشترین تقاضا برای تهیه این کتاب در نمایشگاه کتاب وجود داشته است که این نشان دهنده تاثیر صدا و سیمابر فرهنگ عمومی است .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار