نویسنده "زاينده رود من كو؟":
تابناک: مشاور فرهنگي شركت نمايشگاه‌هاي بين المللي استان اصفهان از انتشار كتاب "زاينده رو من كو؟" خبر داد و گفت: هدف از نگارش اين كتاب بررسي بي طرفانه علل خشكي اين رودخانه و راهكارهاي احياي آن است.
کد خبر: ۹۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 07 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمين حميد رضا صادق‌زاده، در بازديد از یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان اظهار كرد: در اين دوره از نمايشگاه كتاب، شاهد كمبود تازه‌هاي نشر هستيم اما حضور مردم خوب بوده است که اين امر بيانگر اين است كه اگر خوراك فكري خوب بدهيم جامعه استقبال مي‌كند.

نویسنده كتاب "زاينده رود من كو؟" افزود: هدف کتاب من پرداختن بي طرفانه به موضوع خشكي اين رودخانه خارج از بحث‌هاي سياسي و استاني است.

مشاور سابق اجتماعي استاندار اصفهان، تصريح كرد: در اين كتاب به جايگاه آب در دين اسلام، ماموريت تاريخي زاينده رود، دليل خشك شدن، راهكارهاي احياي آن و.. پرداخته شده است.

صادق زاده افزود: بايد به اين درك برسيم كه زندگي و معيشت همه به اين رودخانه وابسته است و اگر زاينده رود نبود صنايع بزرگ ايجاد نمي‌شد.

وي با بيان اينكه مردم، زاينده رود را به صورت دايمي مي خواهند نه آبنمايي در شهر، تاكيد كرد: خشكي اين رودخانه از بي تدبيري است و ربطي به خشكسالي ندارد و بارندگي يك هزار و 500 ميلي متري در سر شاخه‌هاي آن عدد كمي نيست و بيانگر همين موضوع است.

مدير موسسه تخصصي ديني امام مبين در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: متاسفانه در خصوص رودخانه شاهد انحصار خبري به ویژه در صدا و سيما هستيم و اين رسانه بايد بيشتر به موضوع خشكي و راهكارهاي رفع آن بپردازد اما مسئولان هم بايد بدانند كه اين گونه انحصارها در آينده به زيان خود آنان خواهد بود.

صادق زاده خاطر نشان كرد: البته در فضاي مجازي و نوشتاري به موضوع زاينده رود بهتر پرداخته شده است و انصافا خبرگزاري ايسنا در اصفهان قوي عمل كرده و به معضل زاينده رود و محيط زيست توجه خوبي نشان داده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار