معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک گفت:با تشکیل کمیته ای در شهرداری، طرح نمای ساختمان ها قبل از صدور پروانه بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 06 October 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمد ستوده نیا افزود: مدیریت شهری در توسعه نماهای اسلامی ایرانی نقش بسیار تأثیر گذاری دارند و بنابراین با دستورالعمل و کنترل‌هایی که در این راستا توسط حوزه‌های مرتبط موضوع انجام می‌شود می‌تواند تأثیری مثبت داشته باشد.
وی یادآورشد: با توجه به اسناد طراحی شهری که شورای عالی شهرسازی متولی اصلی آن در کشور است به دستورالعمل و شیوه نامه‌هایی پرداخت که شامل ضابطه کلی است ودر آن پیشنهاد شده در استان‌ها و شهرها با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی، مسایل فرهنگی و اجتماعی هر شهر درصورت نیاز،تغییراتی در نماها انجام شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اراک، افزود: شهرداری در محدوده بافت مرکزی شهر اراک که قرابت بیش‌تری به اراک قدیم دارد کاملاً هماهنگی نما و بافت شهر را کنترل کرده و تمامی نماها مورد تأیید میراث فرهنگی است که در این راستا بیشتر از نماهای آجری استفاده شده است.
وی گفت: برای کنترل نماها و جلوگیری از ترویج نماهای بیگانه نیاز به دریافت طرح نما و نقشه اجرایی آن هنگام صدور پروانه است که این موضوع نیاز به ضوابطی دارد که به کمیسیون ماده پنج ارائه کردیم، البته شهرداری نیز عضوی از این کمیسیون است و نیروهای شهرداری در تلاش هستند تا زودتر خروجی این کمیسیون اعلام شود و بتوانیم در کمیته سیما آن را جزو ضوابط اصلی قرار دهیم، به این ترتیب قبل از صدور پروانه، نوع نما و مصالح مصرفی و نقشه و طرح نما مشخص شده تا شهرداری بتواند کنترل‌های لازم را انجام دهد.
ستوده نیا با بیان اینکه شهرداری زیر ساخت‌های لازم را آماده کرده است گفت: در شهرداری کمیته‌ای تشکیل خواهیم داد تا نماهایی که توسط مهندسان معمار طراحی شدند در آن بررسی و سپس پروانه ساخت صادر شود که در این امر به همکاری نظام مهندسی نیز نیاز داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار