در حاشیه چهل و دومین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: مدیریت بیماری کرونا با تشکیل‌ هسته‌های محلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیج، هلال احمر و سمن‌ها، دانشجویان دانشگاه‌ها و همراهی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱ 06 October 2020

حجت‌اله غلامی در حاشیه چهل و دومین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: مدیریت بیماری کرونا با تشکیل‌ هسته‌های محلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیج، هلال احمر و سمن‌ها، دانشجویان دانشگاه‌ها و همراهی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در این جلسه قرار شد نظارت‌ها با شدت بیشتری دنبال شود و شماره‌های ۱۹۰، ۱۳۷، ۱۱۵، ۱۲۴، ۳۱۱۳و ۲شماره ۱۳و ۳۲۳۵۲۰۱۲  اصناف و همچنین شماره پیامکی ۰۹۱۳۴۰۴۰۳۰۳۹ از سوی اصناف برای دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص تخلفات اعلام شد.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا در اصفهان یادآور شد: محدودیت‌ها و تعطیلی مراکز تفریحی، گردشگری، بوستان‌ها، پارک‌ها و مراکز گردشگری و امثال آن تا پایان‌ماه صفر تعطیل است.
وی با بیان مجوز تعطیلی برخی مشاغل پرخطر با ستاد ملی است، تاکید کرد: پیشنهاد تعطیلی برخی مراکز پر خطر مثل غذای آماده به ستاد ملی ارائه و پس از اخذ مجوز تعطیلی مشاغل پرخطر تمدید خواهد شد.
غلامی تصریح کرد: همچنین قرار شد آرامستان‌ها به صورت محدود با رعایت فاصله‌گذاری در فضای باز و زمان محدود مجاز به برگزاری مراسم ترحیم داشته باشند ولی برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و مثال آن توسط صاحبان عزا در مساجد یا منازل ممنوع است.
وی ادامه داد: همچنین اتاق اصناف همه اتحادیه‌ها را موظف به تشکیل کمیته نظارتی خواهند کرد و سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و شهرستان‌ها  در سطح شهرستان‌ها کمیته‌های نظارتی را تشکیل خواهند داد.
 وی با اشاره به ضرورت ثبت شرکت‌ها و اصناف در سامانه وزارت بهداشت، گفت: اصناف موظف هستند بارکد ثبت نام را در ابعاد ۷×۷ سانتی‌متر جهت اسکن با گوشی همراه در ارتفاع ۱.۵ متری از زمین روی شیشه ویترین نصب کنند به‌گونه‌ای که  کد عددی سامانه بهداشت زیر بارور چاپ شده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار