رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم خبر داد:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم از کاهش پرداخت نذورات در سمیرم خبر داد و گفت: وضعیت درآمدی موقوفات به اندازه‌ای کاهش داده که امکان پرداخت حقوق خادمان بقاع را نیز نداریم.
کد خبر: ۹۰۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 06 October 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ارسلان جباری در خصوص برگزار مراسم اربعین امسال در سمیرم اظهار کرد: هر ساله در این ایام مراسم پیاده روی را از امامزاده ابراهیم به سمت زینبیه داشتیم که امسال با توجه به مصوبات ستاد کرونا این مراسم برگزار نمی‌شود.
وی ادامه داد: تنها برنامه در دستور کار برای این ایام برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در محوطه باز امامزاده ابراهیم سمیرم برگزار می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم با بیان اینکه در سال جاری وقف جدیدی در سمیرم ثبت نشده است، ادامه داد: با توجه به شیوع بحران کرونا حضور مردم در مراکز مذهبی کاهش یافته و نتوانستیم در راستای ترویج فرهنگ وقف اقدامی جدی انجام دهیم.
وی همچنین به کاهش نذوارت در اماکن متبرکه سمیرم اشاره کرد و گفت: به اندازه ای با کاهش این نذورات روبه رو بوده‌ایم که توان پرداخت حقوق خادمان را هم نداریم.
جباری همچنین با بیان اینکه در سال جاری اسناد موظفی برای دریافتی برای موقوفات دارای درآمد شهرستان سمیرم 32 مورد است، اضافه کرد: تاکنون برای پنج موقوفه سند دریافت شده است.
وی ادامه داد: از جمله موقوفاتی که برای آن سند دریافت شده است، موقوفه منزل مسکونی و تجاری بانوان همایون و فاطمه طایی است که ارزش ریالی آن نیز دو میلیارد تومان برآورد شده است که برای نیت تعمیر و عمران امامزاده سلطان ابراهیم سمیرم وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم در خصوص اجرای طرح کمک‌های معیشتی به شهروندان نیازمند سمیرم نیز گفت: در این زمینه موقوفه حمام دهان با نیت کمک برای معیشت مستضعفین محله دهان وقف شده است و تاکنون 15 میلیون تومان از درآمدهای این موقوفه برای کمک هزینه معیشتی به نیازمندان در قالب بن‌های یک میلیون ریالی اهدا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار