مدیرکل استاندارد اصفهان گفت: دستور قطع جریان گاز ۳۱ جایگاه سوخت سی ان جی در این استان بدلیل داشتن دست‌کم یک خطر متوسط یا پُرخطر از ۲ ماه گذشته تاکنون صادر شده است.
کد خبر: ۹۰۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳ 07 October 2020

محمود فرمانی افزود: طرح نظارت، ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی جایگاه‌های سوخت سی ان جی در استان اصفهان بر اساس مصوبه هیات وزیران از ۲ ماه گذشته در این خطه آغاز شد و پس از ۷۳ بازرسی از جایگاه‌ها، ۴۴ جایگاه در استان دست‌کم با یک خطر متوسط یا پر خطر شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین این جایگاه‌ها، دستور قطع گاز ۳۷ جایگاه به شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان اصفهان ابلاغ شد که از بین آنها تاکنون جریان گاز ۳۱ جایگاه قطع شده است.

فرمانی با بیان اینکه از بین جایگاه‌های شناسایی شده با خطر متوسط یا پُر خطر تاکنون ۱۷ جایگاه موفق به رفع  نقص و بازگشت به چرخه خدمت‌رسانی شدند، تصریح کرد: در مجموع نیز ۲۹ جایگاه سوخت سی ان جی به تایید استاندارد رسیدند و همه نواقص خود را رفع کردند.

وی با  عذرخواهی از مردم بدلیل متوقف شدن فعالیت برخی از جایگاه‌ها افزود: مردم باید بدانند که این کار با هدف تامین سلامت آنها و ایمنی جایگاه‌های سوخت سی ان جی اجرا شد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا که بیشترین مسائل پر خطر در جایگاه‌های سوخت سی ان جی چیست، توضیح داد: طرح نظارت و ایمنی این جایگاه‌ها دارای ۲۰۰ بند مانند مناسب نبودن تنظیمات یا نَشتی است و نمی‌توان گفت که فراوانی در کدام یک از آنها در بین جایگاه‌های سوخت وجود دارد اما حتی اگر در یک مورد، شاخص پر خطر شناسایی شود احتمال انفجار یا حادثه شدید وجود دارد.

استان اصفهان ۱۶۲ جایگاه سوخت سی ان جی دارد

مدیر کل استاندارد استان اصفهان همچنین  درباره استاندارد ماسک نیز گفت: با وجودیکه استاندارد ملی برای ماسک تعریف شده اما هنوز بعنوان کالایی که ملزم به رعایت استاندارد ملی باشد، معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه این امر به معنی رها بودن موضوع نیست و بدون شک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکلیف خود را درباره این کالا انجام می‌دهد، افزود: موضوع استاندارد ماسک در دست تجدیدنظر است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان درباره استاندارد سازی آسانسورها نیز گفت: استاندارد اجباری برای آسانسور ساختمان‌هایی که پروانه ساخت آنها از سال ۸۲ به بعد است، اجرا می‌شود.

فرمانی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی قوی در حوزه آسانسور که برای پیش‌بردن استاندارد سازی آن کمک کند، وجود ندارد، اضافه کرد: ورود به عرصه‌های خصوصی برای نظارت بر این کار، مشکل می باشد و لازم است مردم برای سلامتی خود استاندارد آسانسور در مجتمع‌های مسکونی را جدی بگیرند.

وی درباره اماکن عمومی و دولتی توضیح داد: در تلاش هستیم با تامین اعتبار در این اماکن و با تغییر نگرش و نگاه در سطح دستگاه‌های اجرایی استاندارد سازی و ایمنی آسانسورها هرچه زودتر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه آسانسور ساختمان یکی از نهادهای دولتی و خدمات‌رسانی اصفهان در نیمه نخست امسال بدلیل استاندارد نبودن، پلمب شد، اظهار داشت: اگر شاکی خصوصی نیز در این زمینه وجود داشته باشد می‌تواند به اداره کل استاندارد مراجعه کند.

فرمانی با بیان اینکه تجهیزات دیگری مانند تله سیژ اصفهان نیز نسبت به گذشته در جایگاه بهتری از نظر استانداردسازی قرار دارند، تاکید کرد: اگر تجهیز یا دستگاهی در زمان مقرر موفق به رعایت کردن استانداردها نشود پلمب خواهد شد.

مدیرکل استاندارد اصفهان همچنین با بیان اینکه عسل صنعتی (عسلی که در واحدهای صنعتی بسته بندی می‌شود) مشمول استاندارد اجباری شده است، تصریح کرد: این امر مقداری از نگرانی جامعه برای عسل تقلبی را کاهش داد.

وی استاندارد را از مولفه‌های حمایت از کالای ایرانی خواند و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های جدید سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد حلال با توجه به اهمیت آن در بخش صادرات و گردشگری است.

فرمانی با تاکید بر اینکه استاندارد باید به‌عنوان مطالبه ملی و اجتماعی در جامع مطرح و تبدیل به فرهنگ شود، تصریح کرد: تحقق این امر باعث کاهش هزینه‌های استانداردسازی می‌شود زیرا تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ملزم به رعایت استاندارد خواهند شد.

مدیرکل استاندارد اصفهان از مردم خواست تا هرگونه مورد مشکوک درباره استاندارد را به شماره ۱۵۱۷ گزارش دهند و از طریق سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اصالت نشان استاندارد کالاها را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۳ هزار و ۹۶۷ استاندارد ملی در کشور تدوین شده است، به عملکرد اداره کل استاندارد اصفهان در ۶ ماه نخست امسال اشاره کرد گفت: تدوین و بازنگری ۱۲۲ مورد استاندارد ملی، صدور ۱۱۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، صدور ۱۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی، سه هزار و ۳۶۴ بازرسی فنی از واحدهای زیر پوشش، ۴۶۹ بازرسی از تجهیزات شهربازی‌ها و پارک‌ها و ۲۰۰ بازرسی در سطح بازار درباره کنترل اصالت برچسب انرژی از جمله اقدامات در مدت مذکور است.

فرمانی از دیگر اقدامات اداره کل استاندارد استان اصفهان در ۶ ماه نخست امسال را آزمون ۱۸۲ ناظر جایگاه‌های سوخت سی ان جی و ۱۷۳ نمونه مصنوع طلا از واحدهای صنفی عنوان و اضافه کرد: در این مدت برای ۱۹ واحد تولیدی و توزیعی اعلام جرم و معرفی به دادگاه، ۸۴۴ تذکر و اخطار و ۷۳ مورد رسیدگی به شکایت انجام شده است.

فرمانی خاطرنشان کرد که امسال ۱۸ واحد تولیدی نمونه در استان اصفهان از نظر استاندارد امتیاز لازم را کسب کردند و هفت واحد شایسته تقدیر هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار