استاندار اصفهان گفت: حرکت به سمت مصرف بهینه آب و الگوی مطلوب کشت سیاست اکنون این استان در حوزه آب و کشاورزی است.
کد خبر: ۹۰۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶ 09 October 2020

عباس رضایی در جلسه کمیته افزایش بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی استان در استانداری افزود: تولیدات گلخانه‌ای در گام نخست باید متناسب با نیاز استان و کشور باشد و در گام بعدی مبحث صادرات در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: امکانات و تسهیلات بانکی لازم است در راستای ارتقای راهکارهای افزایش بهره‌وری و الگوی مطلوب کشت متناسب با آب استان جهت دهی شود.
استاندار اصفهان اظهار کرد: در این راستا اجرای سیاست‌های تشویقی در حوزه تسهیلات، بازاریابی، بیمه و تامین یارانه نهاده‌ها می‌تواند در ترغیب کشاورزان به سمت این سیاست‌ها موثر باشد.
وی اضافه کرد: همچنین تولید محصولات رسانه‌ای آموزشی و انگیزشی توسط رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در راستای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و اقناع سازی و ترغیب و سوق دادن کشاورزان به سمت تغییرالگوی کشت و اجرای سیاست‌های آبی استان از دیگر برنامه‌های تاثیرگذار است.
رضایی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی کشاورزی و استفاده از نقطه نظرات کارشناسی اعضای کمیته در جمع بندی و تکمیل سیاست‌های تشویقی می‌تواند در اقناع‌سازی و همراهی کشاورزان با سیاست‌های آبی حوزه کشاورزی موثر باشد.
وی با اشاره به برخی الزامات استانی در خصوص تغییرالگوی کشت از جمله مساله حقآبه‌ها، گفت: لازم است مستندات حقآبه‌های کشاورزان جمع‌آوری تا از طریق معاونت حقوقی ریییس جمهوری پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار