نماینده جهرم گفت: تسهیلات از جمله ملزومات ساخت مسکن است که بانک‌ها را مکلف به سوق دادن پول‌ها به تولید مسکن بجای کارهای خدماتی و دلالی می‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 11 October 2020
به گزارش تابناک فارس: محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به طرح دو فوریتی ساخت مسکن اظهار داشت: مهمترین برنامه ما در کمیسیون عمران مجلس طرح دو فوریتی ساخت مسکن است که در آن برنامه‌ریزی شده تا طی چهار سال، چهار میلیون مسکن در کشور برای اقشار متوسط و پایین جامعه ساخته شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور حدود چهار میلیون واحد مسکن کمبود داریم تا بتوانیم با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، قیمت مسکن را کنترل کنیم چراکه این امر مهم‌ترین عامل تعیین قیمت مسکن است، اظهار داشت: ما سالانه به ۹۰۰ هزار واحد مسکن در کشور نیاز داریم که این رقم طی هشت سال گذشته سالانه به ۳۰۰ هزار واحد مسکن در سال کاهش یافته و سبب شده تعادل عرضه و تقاضا بهم خورده و قیمت مسکن بالا برود.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملزومات ساخت مسکن گفت: زمین یکی از ملزومات ساخت مسکن است که می‌توان زمین‌های دولتی در محدوده و حریم شهرها با قیمت ارزان و قراردادهای ۹۹ ساله را در اختیار مردم قشر متوسط رو به پایین قرار داد.
 
رضایی کوچی افزود: تسهیلات از جمله ملزومات دیگر ساخت مسکن است که بانک‌ها را مکلف به سوق دادن پول‌ها به تولید مسکن بجای کارهای خدماتی و دلالی می‌کند.
 
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس با ذکر اینکه مصالح از ملزومات دیگر ساخت مسکن است، عنوان کرد: مصالح به واقع گران شده به‌ویژه سیمان و فولاد که در دوسال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است لذا قیمت ها را باید به نوعی تعدیل کرده و مصالح را با قیمت مناسب در اختیار سازندگان واحدهای مسکونی قرار داد.
 
وی ادامه داد: در این راستا دو فوریت این طرح تصویب شده که در ادامه موارد آن در صحن مجلس مصوب خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار